Η απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων επανέρχεται στα επίπεδα του 2009, πριν την κρίση

Λιανεμπόριο Τροφίμων: Αύξηση της απασχόλησης κατά 3,61% το Α’ εξάμηνο του 2013 σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2012.
Η απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων επανέρχεται στα επίπεδα του 2009, πριν την κρίση

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. προκύπτει ότι το λιανεμπόριο τροφίμων εν μέσω της έντονης οικονομικής ύφεσης αποτελεί έναν από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας που διατηρεί την απασχόληση στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα από την επεξεργασία των στοιχείων απασχόλησης που παρέχει σε τριμηνιαία βάση η ΕΛ.ΣΤΑΤ. προκύπτει ότι παρόλο που από το Α’ εξάμηνο 2012 έως το Α’ εξάμηνο 2013 η απασχόληση στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 5,28%, με περισσότερες από 200.000 θέσεις εργασίας να έχουν χαθεί, στο λιανεμπόριο καταστημάτων τροφίμων την ίδια περίοδο η απασχόληση παρουσιάζει αύξηση κατά 3,61%, δηλαδή περίπου 6.700 περισσότερες θέσεις εργασίας.

04-11-2013_sx1

Όπως φαίνεται και στο σχήμα 1, το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει μια αύξηση στην απασχόληση το Α’ εξάμηνο του 2013 κατά 3,61% σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2012. Η αύξηση αυτή του 3.61% εκτιμάται σε 6.700 επιπλέον θέσεις εργασίας. Συνολικά το λιανεμπόριο παρουσιάζει αύξηση 1,51% η οποία οφείλεται στο λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς ο δείκτης του λοιπού λιανεμπορίου παρουσιάζει μείωση κατά 2,22%. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι συνολικά χονδρικό και λιανικό εμπόριο παρουσιάζει μείωση από 686,6 χιλ. το Α’ εξάμηνο από 2012 σε 653,4 χιλ. το Α’ εξάμηνο του 2013. Από τους 21 κλάδους της οικονομίας τους οποίους μελετά η ΕΛ.ΣΤΑΤ. μόλις 5 παρουσιάζουν αυξητική τάση το Α’ εξάμηνο και 16 πτωτική, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι δεν περιλαμβάνονται τα στοιχεία του πολύ θετικού από τον τουρισμό καλοκαιριού.

Η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα δύο κυρίως παραγόντων, πρώτον της ανάπτυξης και εξυγίανσης των δικτύων του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων (κυρίως νέα καταστήματα σουπερ μάρκετ από τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου) και δεύτερον από την απελευθέρωση των καναλιών πώλησης συγκεκριμένων προϊοντικών ομάδων (π.χ. απελευθέρωση της αγοράς βρεφικού γάλακτος, καπνού και τύπου, νέα υγειονομική διάταξη) η οποία δημιούργησε αυξημένες ανάγκες απασχόλησης για προσωπικό στις εταιρείες του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανεπτυγμένα δίκτυα προκαλούν επιπλέον νέες επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες προσωπικού.

Επίσης η αύξηση της απασχόλησης έρχεται ενάντια στις πιέσεις που ασκεί η μείωση των πωλήσεων στον κλάδο (βλ. ανακοίνωση τύπου ΙΕΛΚΑ 23/9/2013) η οποία για το ίδιο διάστημα έχει δείξει μειώσεις της τάξης του 5%.

Αυτή η εξέλιξη φαίνεται πως γίνεται πλέον αντιληπτή και από το ευρύ κοινό. Τα στοιχεία της πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνει ότι οι καταναλωτές σε ποσοστό 70% θεωρούν ότι τα σουπερμάρκετ προστατεύουν τις θέσεις εργασίας περισσότερο από τους άλλους κλάδους της οικονομίας (σχήμα 2). Ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών – 73% – θεωρεί ότι τα σουπερμάρκετ λόγω των πανελληνίων δικτύων καταστημάτων που έχουν αναπτύξει συνεισφέρουν στην ενίσχυση της περιφέρειας και στην αποκέντρωση, αντικατοπτρίζοντας έτσι την αυξανόμενη σημασία που έχει η προσφερόμενη απασχόληση στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας.

04-11-2013_sx2

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Αύξηση πωλήσεων και βελτίωση οικονομικού κλίματος βλέπουν τα στελέχη του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG για το 2020

Αλλαγές στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων με στόχο την καινοτομία, την παραγωγικότητα και την εξυπηρέτηση πελατών. Η αναβάθμιση του δικτύου και η πολυκαναλική διάθεση προϊόντων αποκτούν μεγαλύτερη σημασία.
Read More

Εκλογή του κ. Κώστα Μαχαίρα ως νέου προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου ΙΕΛΚΑ

Ο κ. Μαχαίρας είναι ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα στελέχη του κλάδου του Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών για τις διοικητικές του ικανότητες και για τη συμβολή του στην 18χρονη επιτυχημένη πορεία της αλυσίδας Σουπερμάρκετ Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος και του Ομίλου Delhaize.
Read More

COVID-19 & στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG: Αύξηση πωλήσεων & επιδείνωση του οικονομικού κλίματος

Αύξηση των πωλήσεων των πωλήσεων το Α’ εξάμηνο 2020, πτώση το Β’ εξάμηνο 2020 | Σημαντικές αλλαγές στις προτεραιότητες και τις προκλήσεις των επιχειρήσεων | 1 στα 2 στελέχη πιστεύει ότι ο Covid-19 θα επηρεάζει την αγορά/οικονομία και το 2021