Φθηνότερο κατά 5,6% το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι του 2013 σε σχέση με το 2012 στις Μεγάλες Αλυσίδες Σουπερμάρκετ

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2013.

Βασίζεται πρώτον σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα των Χριστουγέννων (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς). Η έρευνα αφορά 18 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, χαρτί περιτυλίγματος κ.α.).

Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν:

  1. πρώτον ότι το τυπικό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι στα μεγάλα σουπερμάρκετ είναι φθηνότερο σε σχέση με το 2012 και
  2. δεύτερον ότι οι τιμές για άλλη μία χρονιά παρουσιάζουν σημαντική διακύμανση, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει.

Όσον αφορά τη σύγκριση με το 2012 (σχήμα 1), το χριστουγεννιάτικο τραπέζι του 2013εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο είναι φτηνότερο 5,61%. Σε αυτά τα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι προσφορές με την μορφή δωροεπιταγών

Αθροιστικά στην διετία η μείωση σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2011 είναι 12,2%, ενώ σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 κατά 17,2% (σχήμα 1). Η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.

Η μείωση αυτή οφείλεται στο ότι 13 από τις 18 υποκατηγορίες που εξετάστηκαν παρουσίασαν μείωση και επίσης στη σημαντική ποσοστιαία πτώση τιμών που παρουσίασαν συγκεκριμένες κατηγορίες εποχιακών προϊόντων όπως είναι η Βασιλόπιτα (μείωση 19%) το κρασί που εξετάζεται (μείωση 48%), το Αλεύρι (13%) και οι Πατάτες (22%). Σε αντίθεση με πέρυσι αυξητικά φαίνεται ότι κινείται η τιμή της Γαλοπούλας (5%).

16-12-2013_sx1

Σε σχέση με το εύρος τιμών, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων είναι αυξημένη σε σχέση με το 2012 και υπολογίζεται περίπου στο 43% της αξίας τους. Χαρακτηριστικά, το μέσο «χριστουγεννιάτικο καλάθι» εκτιμάται στα 73,92 €, ενώ ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα, κάνοντας πιο έξυπνες επιλογές, να αγοράσει τα ίδια προϊόντα μέχρι και στην ελάχιστη τιμή των 54,58 €. Έως δηλαδή και 43% φθηνότερα.

Τα προϊόντα που εξετάζονται στο πλαίσιο της μελέτης είναι: Γαλοπούλα (1 κιλό), Χοιρινό (1 κιλό), Αρνί (1 κιλό), Μελομακάρονα (1 κιλό), Κουραμπιέδες (1 κιλό), Βασιλόπιτα (1 κιλό), Βούτυρο (500 γρ.), Αυγά L (6 τμχ), Πατάτες (1 κιλό), Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (1 κιλό), Φέτα (1 κιλό), Καρύδια (1 κιλό), Κάστανα (1 κιλό), Ζάχαρη άχνη (1 κιλό), Φύλλο κρούστας (500 γρ.), Κρασί Μοσχοφίλερο Λευκό (750 ML), Γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), Μαρούλι (1 τμχ).

 

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Σαφής βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος στο αγοραστικό κοινό των αλυσίδων σουπερμάρκετ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ συνεχίζεται η στροφή στην ποιότητα της τελευταίας διετίας, αλλά και ουσιαστική εξοικονόμηση από τις προσφορές
Read More

Ημέρα διατροφής 2019: Οι επτά αναδυόμενες Διατροφικές και Καταναλωτικές Τάσεις για την επόμενη δεκαετία (2020-2030)

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας διατροφής της 16ης Οκτωβρίου και με αφορμή το 10ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ FMCG2030 το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε μελέτη καταγράφοντας τις αλλαγές τις οποίες διέρχονται οι διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων.
Read More

Χωρίς ουσιαστική μεταβολή (+0,7%) η τιμή του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2021 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2020

Σημαντικές διαφορές στις πασχαλινές καταναλωτικές συνήθειες λόγω της πανδημίας COVID-19 - Με έξυπνες επιλογές και αξιοποίηση προσφορών οι καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι και 36% του κόστους του πασχαλινού τραπεζιού