Φθηνότερο κατά 5,6% το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι του 2013 σε σχέση με το 2012 στις Μεγάλες Αλυσίδες Σουπερμάρκετ

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2013.

Βασίζεται πρώτον σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα των Χριστουγέννων (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς). Η έρευνα αφορά 18 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, χαρτί περιτυλίγματος κ.α.).

Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν:

  1. πρώτον ότι το τυπικό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι στα μεγάλα σουπερμάρκετ είναι φθηνότερο σε σχέση με το 2012 και
  2. δεύτερον ότι οι τιμές για άλλη μία χρονιά παρουσιάζουν σημαντική διακύμανση, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει.

Όσον αφορά τη σύγκριση με το 2012 (σχήμα 1), το χριστουγεννιάτικο τραπέζι του 2013εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο είναι φτηνότερο 5,61%. Σε αυτά τα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι προσφορές με την μορφή δωροεπιταγών

Αθροιστικά στην διετία η μείωση σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2011 είναι 12,2%, ενώ σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 κατά 17,2% (σχήμα 1). Η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.

Η μείωση αυτή οφείλεται στο ότι 13 από τις 18 υποκατηγορίες που εξετάστηκαν παρουσίασαν μείωση και επίσης στη σημαντική ποσοστιαία πτώση τιμών που παρουσίασαν συγκεκριμένες κατηγορίες εποχιακών προϊόντων όπως είναι η Βασιλόπιτα (μείωση 19%) το κρασί που εξετάζεται (μείωση 48%), το Αλεύρι (13%) και οι Πατάτες (22%). Σε αντίθεση με πέρυσι αυξητικά φαίνεται ότι κινείται η τιμή της Γαλοπούλας (5%).

16-12-2013_sx1

Σε σχέση με το εύρος τιμών, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων είναι αυξημένη σε σχέση με το 2012 και υπολογίζεται περίπου στο 43% της αξίας τους. Χαρακτηριστικά, το μέσο «χριστουγεννιάτικο καλάθι» εκτιμάται στα 73,92 €, ενώ ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα, κάνοντας πιο έξυπνες επιλογές, να αγοράσει τα ίδια προϊόντα μέχρι και στην ελάχιστη τιμή των 54,58 €. Έως δηλαδή και 43% φθηνότερα.

Τα προϊόντα που εξετάζονται στο πλαίσιο της μελέτης είναι: Γαλοπούλα (1 κιλό), Χοιρινό (1 κιλό), Αρνί (1 κιλό), Μελομακάρονα (1 κιλό), Κουραμπιέδες (1 κιλό), Βασιλόπιτα (1 κιλό), Βούτυρο (500 γρ.), Αυγά L (6 τμχ), Πατάτες (1 κιλό), Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (1 κιλό), Φέτα (1 κιλό), Καρύδια (1 κιλό), Κάστανα (1 κιλό), Ζάχαρη άχνη (1 κιλό), Φύλλο κρούστας (500 γρ.), Κρασί Μοσχοφίλερο Λευκό (750 ML), Γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), Μαρούλι (1 τμχ).

 

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Συγκρατημένη αισιοδοξία για σταθεροποίηση στις πωλήσεις το Α’ εξάμηνο 2017 από τα στελέχη του κλάδου των FMCGs

Οι προβληματισμοί των στελεχών οι οποίοι επηρεάζονται κυρίως από τις μακροοικονομικές εξελίξεις στη χώρα, δείχνουν μεγαλύτερη ανησυχία για την υψηλή φορολογία και τις μειωμένες πωλήσεις, αλλά προσδοκίες για βελτίωση της κερδοφορίας μέσω της μείωσης κόστους και της καινοτομίας.
Read More

7 μεγάλες εταιρείες υποστηρίζουν τον διαγωνισμό RISE (Retail Innovation for Sustainable Ecosystems) Awards

ΑΒ Βασιλόπουλος, Coca-Cola Τρία Έψιλον, Μασούτης, My Market, Praktiker, Ο.Κ! Anytime Markets και Σκλαβενίτης υποστηρίζουν τον διαγωνισμό RISE Awards για τις βιώσιμες καινοτομίες στον ευρύτερο κλάδο των FMCG, που διοργανώνει το ΙΕΛΚΑ
Read More

Ανακοίνωση τύπου: Έρευνα ΙΕΛΚΑ για την εξέλιξη της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων‏

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. προκύπτει ότι το λιανεμπόριο τροφίμων εν μέσω της έντονης οικονομικής ύφεσης αποτελεί τον μόνο μεγάλο κλάδο της οικονομίας που διατηρεί και οριακά αυξάνει την απασχόληση στην Ελλάδα.
Read More

Ανακοίνωση τύπου: Μελέτη εξέλιξης τιμών ΙΕΛΚΑ‏

Η παρούσα μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το πέμπτο δίμηνο του 2012 (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος).