Χαμηλότερα διαχρονικά οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το σύνολο της αγοράς

Χαμηλότερα διαχρονικά οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το σύνολο της αγοράς

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα συγκριτικής έρευνας τιμών των προϊόντων του λιανεμπορίου τροφίμων ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων (σουπερμάρκετ) και στο σύνολο των σημείων πώλησης στην Ελλάδα. Για τα στοιχεία των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ βασίζεται στα δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας) και για το σύνολο των σημείων πώλησης στα στοιχεία που παρέχει η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.).

Η συγκριτική ανάλυση της εξέλιξης των πωλήσεων (σχήμα 1) ανάμεσα στα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών (που περιλαμβάνει στοιχεία από τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων) με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (η οποία περιλαμβάνει και τα μικρά σημεία πώλησης) αποκαλύπτει ότι ενώ σε διάστημα σχεδόν 4 ετών στις αλυσίδες σουπερμάρκετ οι τιμές σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά παρουσιάζουν αύξηση 1,20% (βέβαια με πραγματική μείωση -3,30% αν αφαιρεθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ), στο σύνολο της αγοράς υπάρχει μία άνοδος της τάξης του 5,13%, η οποία είναι δεδομένο ότι είναι πολύ μεγαλύτερη στα μικρά σημεία πώλησης. Αυτό είναι αποτέλεσμα της δυνατότητας των μεγάλων αλυσίδων να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας, να αυξήσουν την παραγωγικότητα και να ανταποκριθούν στην κρίση.

Σχήμα 1: Συγκριτική εξέλιξη δεικτών τιμών που αφορούν τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά του ΙΕΛΚΑ (οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων / σουπερμάρκετ) και της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (σύνολο αγοράς)

 23-10-2013_sx1

Ενδεικτικά της υψηλότερης τιμής των μικρών σημείων πώλησης είναι τα στοιχεία του πίνακα 1 ο οποίος παρουσιάζει συγκριτικά τα στοιχεία που παρέχει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τις λιανικές τιμές συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων και στοιχείων που είναι διαθέσιμα στο παρατηρητήριο τιμών. Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες που εξετάζονται οι τιμές στα σούπερ μάρκετ είναι σημαντικά χαμηλότερες από το σύνολο της αγοράς. Συγκεκριμένα για το 2011-2012 το κανάλι πώλησης σουπερμάρκετ είναι φθηνότερο κατά μέσο όρο 16-13% σε σχέση με το σύνολο της αγοράς. Σημειώνεται ότι και πάλι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα και είναι πολύ μεγαλύτερες στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ.

Πίνακας 1: Λιανικές τιμές ειδών καταναλωτή σε Ευρώ, για το μήνα Ιούνιο των ετών 2011-2013, σε επίπεδο συνόλου Χώρας.

23-10-2013_sx2

Ο Δείκτης Τροφίμων και μη Αλκοολούχων Ποτών του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), προκύπτει από την ανάλυση των 650 περίπου κωδικών για τους οποίους υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμα στοιχεία όλο το έτος. Η δειγματοληψία περιλαμβάνει πάνω από 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Η κρίση του κορωνοϊού αλλάζει ή επαναφέρει τις συνήθειες των καταναλωτών

1 στους 2 καταναλωτές θα διατηρήσει τις συνήθειες υγιεινής και ασφάλειας και μετά το 2021 | • 1 στους 3 καταναλωτές θα επισκεφθεί άμεσα εστιατόριο-ταβέρνα και 2 στους 3 κατάστημα ρούχων-παπουτσιών | Υψηλά τα ποσοστά των καταναλωτών με την διάθεση για αύξηση των δαπανών με το άνοιγμα της αγοράς
Read More

Οριακή αύξηση των πωλήσεων και παγίωση του οικονομικού κλίματος

Οριακή αύξηση των πωλήσεων και παγίωση του οικονομικού κλίματος, οι εκτιμήσεις από τα στελέχη του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων. Στις πρώτες θέσεις παραμένον τα εξωγενή προβλήματα ενώ έμφαση δίνεται στις επενδύσεις για καινοτομία και νέες υπηρεσίες
Read More

Millennials/Xennials – οι καταναλωτές της επόμενης δεκαετίας

Μειωμένη καταναλωτική δαπάνη, λιγότερο συναίσθημα από τις αγορές, λιγότερο επηρεασμένοι από προσφορές και εκπτώσεις Προτιμούν διαφορετικές κουζίνες και συμβουλεύονται αρκετά youtube και social media για τη διατροφή τους
Read More

Ανακοίνωση τύπου: Μελέτη εξέλιξης τιμών οπωροκηπευτικών προϊόντων ΙΕΛΚΑ‏

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών οπωροκηπευτικών προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο 2012.