Χαμηλότερα διαχρονικά οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το σύνολο της αγοράς

Χαμηλότερα διαχρονικά οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το σύνολο της αγοράς

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα συγκριτικής έρευνας τιμών των προϊόντων του λιανεμπορίου τροφίμων ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων (σουπερμάρκετ) και στο σύνολο των σημείων πώλησης στην Ελλάδα. Για τα στοιχεία των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ βασίζεται στα δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας) και για το σύνολο των σημείων πώλησης στα στοιχεία που παρέχει η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.).

Η συγκριτική ανάλυση της εξέλιξης των πωλήσεων (σχήμα 1) ανάμεσα στα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών (που περιλαμβάνει στοιχεία από τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων) με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (η οποία περιλαμβάνει και τα μικρά σημεία πώλησης) αποκαλύπτει ότι ενώ σε διάστημα σχεδόν 4 ετών στις αλυσίδες σουπερμάρκετ οι τιμές σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά παρουσιάζουν αύξηση 1,20% (βέβαια με πραγματική μείωση -3,30% αν αφαιρεθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ), στο σύνολο της αγοράς υπάρχει μία άνοδος της τάξης του 5,13%, η οποία είναι δεδομένο ότι είναι πολύ μεγαλύτερη στα μικρά σημεία πώλησης. Αυτό είναι αποτέλεσμα της δυνατότητας των μεγάλων αλυσίδων να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας, να αυξήσουν την παραγωγικότητα και να ανταποκριθούν στην κρίση.

Σχήμα 1: Συγκριτική εξέλιξη δεικτών τιμών που αφορούν τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά του ΙΕΛΚΑ (οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων / σουπερμάρκετ) και της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (σύνολο αγοράς)

 23-10-2013_sx1

Ενδεικτικά της υψηλότερης τιμής των μικρών σημείων πώλησης είναι τα στοιχεία του πίνακα 1 ο οποίος παρουσιάζει συγκριτικά τα στοιχεία που παρέχει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τις λιανικές τιμές συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων και στοιχείων που είναι διαθέσιμα στο παρατηρητήριο τιμών. Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες που εξετάζονται οι τιμές στα σούπερ μάρκετ είναι σημαντικά χαμηλότερες από το σύνολο της αγοράς. Συγκεκριμένα για το 2011-2012 το κανάλι πώλησης σουπερμάρκετ είναι φθηνότερο κατά μέσο όρο 16-13% σε σχέση με το σύνολο της αγοράς. Σημειώνεται ότι και πάλι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα και είναι πολύ μεγαλύτερες στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ.

Πίνακας 1: Λιανικές τιμές ειδών καταναλωτή σε Ευρώ, για το μήνα Ιούνιο των ετών 2011-2013, σε επίπεδο συνόλου Χώρας.

23-10-2013_sx2

Ο Δείκτης Τροφίμων και μη Αλκοολούχων Ποτών του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), προκύπτει από την ανάλυση των 650 περίπου κωδικών για τους οποίους υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμα στοιχεία όλο το έτος. Η δειγματοληψία περιλαμβάνει πάνω από 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Σημαντική και με αυξητικές τάσεις η επίδραση των εκπτώσεων στον τελικό καταναλωτή στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ το 2014

Κατά μέσο όρο ο καταναλωτής εξοικονομεί περίπου 15% χάρη στις προωθητικές ενέργειες στα μεγάλα σουπερμάρκετ με συνολική εξοικονόμηση 680 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2014.
Read More

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16/10/2018): Σημαντικότατες αλλαγές στη διατροφή των Ελλήνων καταναλωτών την τελευταία 8ετία

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας διατροφής της 16ης Οκτωβρίου το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε μελέτη καταγράφοντας τις αλλαγές τις οποίες διέρχονται οι διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων.
Read More

Συγκρατημένη αισιοδοξία για πωλήσεις και οικονομικό κλίμα από τα στελέχη του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων

Για πρώτη φορά καταγράφεται πλειοψηφία η οποία εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν αυξητικά σε ποσοστά 34%, έναντι 25% ότι θα υπάρξει μείωση και 41% ότι οι πωλήσεις θα μείνουν αμετάβλητες και μία θετική τάση για αποτίμηση στην εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης της χώρας το προηγούμενο 6μηνο.
Read More

Το διατροφικό προφίλ του Έλληνα καταναλωτή: Ενδιαφέρον για τη διατροφή – μαγείρεμα στο σπίτι

Η έρευνα καταγράφει μία αναδυομένη τάση των Ελλήνων για μεγαλύτερη προσοχή και ενδιαφέρον στη διατροφή τους καθώς μία η αυξητική τάση για γεύμα στο σπίτι και η σημασία της οικογένειας σε αυτά τα γεύματα.