Οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 40% στις αγορές τους

Οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 40% στις αγορές από τα σουπερ μάρκετ κάνοντας έξυπνες αγορές και συγκρίνοντας περισσότερο προϊόντα

Οι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν όχι μόνο τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα σούπερ μάρκετ προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Επιπλέον συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα σε σχέση με πριν την κρίση. Οι καταναλωτές φαίνονται να γίνονται πιο προσεκτικοί, πιο επιλεκτικοί και πιο κριτικοί σε σχέση με το παρελθόν. Η επεξεργασία των στοιχείων τιμών που παρέχει το παρατηρητήριο τιμών e-prices (των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ του Υπουργείου Ανάπτυξης από το ΙΕΛΚΑ) επιβεβαιώνουν αυτή την εικόνα.

Πίνακας 1: Εύρος τιμών τυπικών προϊόντων αλυσίδων σουπερ μάρκετ για το σύνολο του Α’ εξάμηνο 2013

(πηγή: Επεξεργασία στοιχείων e-prices.gr)

 

Ελάχιστη

Μέγιστη

Διαφορά

Μέγιστης -Ελάχιστης

M.O.

  1. 1.         

ΦΕΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ 400 γρ.

€ 4.11

€ 5.40

23.90%

€ 4.56

  1. 2.         

ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ ΣΙΚΑΛΕΩΣ 360 γρ.

€ 1.14

€ 1.56

27.08%

€ 1.27

  1. 3.         

ΑΡΑΒΟΣΙΤΕΛΑΙΟ 1 lt

€ 1.88

€ 2.64

28.96%

€ 2.15

  1. 4.         

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 2 lt

€ 6.75

€ 9.83

31.34%

€ 7.79

  1. 5.         

ΓΑΛΑ ΕΒΑΠΟΡΕ 410 γρ.

€ 0.62

€ 0.94

34.04%

€ 0.77

  1. 6.         

ΤΟΜΑΤΑΚΙ ΨΙΛΟΚΟΜΜΕΝΟ 400 γρ.

€ 0.42

€ 0.67

36.34%

€ 0.52

  1. 7.         

ΦΑΚΕΣ ΨΙΛΕΣ 500 γρ.

€ 0.96

€ 1.52

36.77%

€ 1.25

  1. 8.         

ΨΩΜΙ ΤΟΣΤ 480 γρ.

€ 1.75

€ 2.79

37.24%

€ 2.34

  1. 9.         

ΚΑΦΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ 100 γρ.

€ 0.65

€ 1.04

37.70%

€ 0.82

  1. 10.      

ΦΑΣΟΛΙΑ ΜΕΤΡΙΑ 500 γρ.

€ 1.04

€ 1.70

38.70%

€ 1.46

  1. 11.      

ΓΙΑΟΥΡΤΙ  ΑΓΕΛΑΔΟΣ 1 κιλό

€ 2.22

€ 3.72

40.38%

€ 3.11

  1. 12.      

ΑΦΡΟΣ ΞΥΡΙΣΜΑΤΟΣ 200-250 ml

€ 2.00

€ 3.41

41.30%

€ 2.62

  1. 13.      

ΧΥΜΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ 1 lt

€ 1.37

€ 2.35

41.81%

€ 1.83

  1. 14.      

ΓΑΛΑ 1 lt 3,5% Λιπαρά

€ 0.92

€ 1.60

42.56%

€ 1.41

  1. 15.      

ΧΥΜΟΣ ΤΟΜΑΤΑ 500 γρ.

€ 0.43

€ 0.77

44.18%

€ 0.58

  1. 16.      

ΣΑΠΟΥΝΙ 100-125 γρ.

€ 0.60

€ 1.09

44.87%

€ 0.78

  1. 17.      

ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ 500 γρ.

€ 0.45

€ 0.83

45.45%

€ 0.65

  1. 18.      

ΑΡΑΚΑΣ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟΣ 1 κιλό.

€ 1.79

€ 3.36

46.67%

€ 2.38

  1. 19.      

ΡΥΖΙ ΓΛΑΣΕ  500 γρ.

€ 0.73

€ 1.44

49.25%

€ 1.08

  1. 20.      

ΠΟΥΡΕΣ ΠΑΤΑΤΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ  250 γρ.

€ 1.13

€ 2.27

50.18%

€ 1.67

  1. 21.      

ΓΑΛΑ 1 lt <1,5% Λιπαρά

€ 0.91

€ 1.85

50.90%

€ 1.44

  1. 22.      

ΑΛΕΥΡΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ 1 κιλό

€ 0.78

€ 1.61

51.71%

€ 1.26

  1. 23.      

ΧΛΩΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ 750 ml

€ 0.71

€ 1.63

56.65%

€ 0.99

  1. 24.      

ΜΕΛΙ 450-500 γρ.

€ 3.07

€ 7.11

56.80%

€ 5.35

  1. 25.      

ΦΑΣΟΛΑΚΙΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ 1 κιλό.

€ 1.51

€ 3.56

57.56%

€ 2.52

 

Σύνολο

€ 37.93

€ 64.68

41.35%

€ 50.60

 

Τα στοιχεία του πίνακα 1 αφορούν συνολικά το Α’ εξάμηνο του 2013 και παρουσιάζουν το εύρος των τιμών συγκρίνοντας μέγιστη και την ελάχιστη τιμή σε όλα τα διαθέσιμα καταστήματα και σε όλα τα διαθέσιμα προϊόντα ίδιου τύπου, επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας. Π.χ. όλα τα διαθέσιμα γάλατα με πλήρη λιπαρά 3,5% σε συσκευασία 1 λίτρου, ανεξάρτητα αν αυτά είναι ιδιωτικής ετικέτας, επώνυμα σε discount ή premium κατηγορία. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα για το σύνολο των 155 προϊόντων από 25 κατηγορίες ενός τυπικού καλαθιού, τα προϊόντα αυτά μπορούν να αγοραστούν σε ένα εύρος της τάξης του 41% ανάλογα με τις επιλογές και τις έξυπνες αγορές που θα κάνει ο καταναλωτής.

Με βάση αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες αναδεικνύεται ο ρόλος του σουπερ μάρκετ σαν το σημείο/κανάλι πώλησης όπου συγκεντρώνονται μεγάλος αριθμός διαφορετικών προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει διαφορετικές τιμές και ποιότητες προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στο σουπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (διαφορετικές μάρκες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαφορετικές ποικιλίες προϊόντων, διαφορετικές τιμές, διαφορετικές συσκευασίες, διαφορετικές χώρες κλπ).

Ο καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσεις έως και πάνω από 40% αν:

  • Συγκρίνει τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα στο ράφι (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (το 63% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επιλέξει εκπτωτικές προσφορές και προωθητικές ενέργειες (το 83% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επισκεφτεί περισσότερα από ένα καταστήματα (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).

Με βάση και αυτά τα στοιχεία είναι πλέον εμφανής η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς πιο οργανωμένες και έξυπνες αγορές με συνεχή διερεύνηση και σύγκριση προϊόντων και τιμών. Ενώ είναι εμφανής και η ενίσχυση της επιλογής των σουπερ μάρκετ σαν τελικό κανάλι πώλησης αυτών λόγω των παρεχόμενων υπηρεσιών που βοηθούν τον έλληνα καταναλωτή σε περίοδο κρίσης.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Δρ. Λευτέρης Κιοσές

Υπεύθυνος Ερευνών

ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών)

Λ. Κηφισίας 62, Μαρούσι, 15125

Τηλ. 212 1019954, Κιν. 6948538456, e-mail: info@ielka.gr, www.ielka.gr

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

2 στους 3 καταναλωτές θεωρούν σημαντική την προστασία του περιβάλλοντος στην αγορά τροφίμων, αλλά μόνο 1 στους 7 είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα χρήματα για αυτή

Ανακοίνωση τύπου για περιβαλλοντική συνείδηση και σπατάλη τροφίμων  Ετήσια έρευνα καταναλωτών ΙΕΛΚΑ: 2 στους 3 καταναλωτές θεωρούν σημαντική…
Read More

Αύξηση της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων το 2015 με αυξητική τάση και το 2016

Σύμφωνα με τα στοιχεία προκύπτει ότι το λιανεμπόριο τροφίμων εν μέσω της έντονης οικονομικής ύφεσης αποτελεί έναν από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας που διατήρησε και αυξάνει την απασχόληση στην Ελλάδα.
Read More

Πολύ μεγάλη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας στα σουπερμάρκετ τον πρώτο μήνα εφαρμογής της νέας νομοθεσίας

Η μείωση κατά 75-80% που καταγράφεται στα σουπερμάρκετ είναι ενθαρρυντική για τον πρώτο μήνα εφαρμογής της νέας νομοθεσίας, αλλά καταδεικνύουν ότι χρειάζεται περεταίρω οργανωμένη προσπάθεια για να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι που έχουν τεθεί.
Read More

Σημαντικά χαμηλότερες οι τιμές στα Ελληνικά Σουπερμάρκετ σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία

Tα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών σε τυπικό καλάθι προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Μάιο 2013 με την Αγγλία και τη Γαλλία και την Ισπανία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει από χώρα σε χώρα.