Τιμητική βράβευση της πρωτοβουλίας «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο»

Τιμητική βράβευση της πρωτοβουλίας «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο» από μεγάλες λιανεμπορικές εταιρίες για τη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας

Συμμετείχαν 8 λιανεμπορικές εταιρίες, 2.000 καταστήματα, 1.500 εθελοντές, 500.000 φυλλάδια και ενημερώθηκαν εκατομμύρια Έλληνες καταναλωτές

Με εφαλτήριο το πρόβλημα της πλαστικής σακούλας το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2017 την πρωτοβουλία «Νοιαζόμαστε σήμερα – Ζούμε καλύτερα αύριο» με την υποστήριξη μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου, η οποία την Τετάρτη 11/7/2018 έλαβε τιμητική βράβευση στην 7η τελετή των Σελφ Σέρβις Excellence Awards από τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου κ. Αυλωνίτη. Συγκεκριμένα για τη συμβολή τους βραβεύτηκαν το ΙΕΛΚΑ και οι εταιρείες ΑΒ Βασιλόπουλος, Γαλαξίας, Θανόπουλος, Μασούτης, MyMarket, Praktiker, Σκλαβενίτης, Χαλκιαδάκης και Ste.Ma. Consulting.

20180712202908-82b23437-me

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία κατάφερε μέσα σε ένα χρόνο να παράξει ιδιαίτερα σημαντικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και την ελληνική κοινωνία και να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επικοινωνιακές δράσεις στο χώρο του λιανεμπορίου πανελληνίως και μία από τις μεγαλύτερες εθελοντικές κινήσεις για το 2018. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο»:

  • Πραγματοποιήθηκε επικοινωνιακή καμπάνια με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού στο πρόβλημα της πλαστικής σακούλας και την ενημέρωση του για την αλλαγή στη νομοθεσία η οποία περιελάμβανε:
    • Ανάρτηση ειδικών αφισών σε πάνω από 2.000 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα
    • Χρήση ειδικού infographic το οποίο δημοσιεύθηκε ως καταχώρηση σε πάνω από 500.000 φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ
    • Δημιουργία ειδικού φυλλαδίου με 23 συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις για τη νέα νομοθεσία το οποίο ακόμα διανέμεται στα καταστήματα λιανεμπορίου σε πάνω από 500.000 αντίτυπα.
    • Αξιοποίηση των social media με δημοσίευση ειδικών εικόνων, infographic, video κλπ με μεγάλη απήχηση
    • Ως συνέχεια της επιτυχίας των δράσεων για τη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας τα επόμενα βήματα της προσπάθειας στόχευαν αφενός στην έντονη ενεργοποίηση των επιχειρήσεων, του κοινού, της κοινωνίας και της πολιτείας, αφετέρου στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης της ζημιάς που έχει γίνει ήδη στο περιβάλλον από απορρίμματα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο διοργανώθηκαν με τη βοήθεια του Δικτύου Μεσόγειος SOS και του WWF Hellas, την υποστήριξη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, καθώς και με τη χορηγία υλικών από την Sanitas για πρώτη φορά κοινοί καθαρισμοί ακτών από τις 8 αλυσίδες λιανεμπορίου σε όλη την Ελλάδα. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο των καθαρισμών:
      • Καθαρίστηκαν 4 ακτές σε διαφορετικές ακτές της Ελλάδας: Λευκαντί Χαλκίδας, Αλυκές Βόλου, Άγιος Σπυρίδωνας Μαρκόπουλο Πόρτο Ράφτη, Αμμουδάρα Ηρακλείου
      • Συνολικά καθαρίστηκαν πάνω από 4 χιλιόμετρα ακτογραμμής
      • Συμμετείχαν 1.500 εθελοντές από τις συμμετέχουσες αλυσίδες, καθώς και εθελοντές από τις τοπικές κοινότητες, αριθμός που ανεβάζει τη δράση στις πρώτες θέσεις εθελοντικών δράσεων με βάση τον αριθμό συμμετεχόντων
      • Συλλέχθηκαν συνολικά περίπου 100 σάκοι απορριμμάτων, ανακυκλώσιμων και μη, αφήνοντας τις ακτές σε πολύ καλύτερη κατάσταση σε σχέση με πριν.

Οι καθαρισμοί υποστηρίχτηκαν από την τοπική αυτοδιοίκηση (τον Δήμο Βόλου, τον Δήμο Χαλκιδέων, τον Δήμο Μαρκοπούλου και τον Δήμο Ηρακλείου).

Οι δράσεις αυτές πρόκειται να συνεχιστούν καθώς τα μεγέθη του προβλήματος της ρύπανσης των θαλασσών είναι ανησυχητικά. Ενδεικτικά για την σημασία του προβλήματος με βάση διεθνείς έρευνες:

  • Έως το 2050 θα υπάρχουν πιο πολλά πλαστικά στη θάλασσα παρά ψάρια
  • Μόλις το 1% από τις πλαστικές σακούλες ανακυκλώνεται (Life Debag)
  • 1 στα 2 απορρίμματα στον βυθό της θάλασσας στην Ελλάδα είναι πλαστικές σακούλες (Life Debag)
  • 90% είναι το ποσοστό που πρέπει να μειωθούν οι πλαστικές σακούλες έως το 2020 σύμφωνα με την ΕΕ (ΕΕ)
Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Η εκτιμώμενη επίδραση για τους Έλληνες καταναλωτές με την πιθανή εφαρμογή νέων συντελεστών ΦΠΑ στα είδη παντοπωλείου (τρόφιμα)

Σύμφωνα με υπολογισμούς, η ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ από 23% σε 24% εκτιμάται ότι θα προκαλέσει συνολική ετήσια επιβάρυνση για το σύνολο των νοικοκυριών για τα είδη παντοπωλείου είναι 103 εκατ. € ενώ η αναμενόμενη συνολική ετήσια επιβάρυνση ανά νοικοκυριό για τα τρόφιμα είναι 25€ ανά νοικοκυριό
Read More

Χωρίς ουσιαστική μεταβολή (+0,7%) η τιμή του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2021 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2020

Σημαντικές διαφορές στις πασχαλινές καταναλωτικές συνήθειες λόγω της πανδημίας COVID-19 - Με έξυπνες επιλογές και αξιοποίηση προσφορών οι καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι και 36% του κόστους του πασχαλινού τραπεζιού
Read More

Έντονος ανταγωνισμός και προσφορές μειώνουν τις τιμές του Αρνιού στα περυσινά επίπεδα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Μέσω προσφορών και εκπτωτικών ενεργειών φθηνότερο κατά 10% το πασχαλινό τραπέζι του 2015 σε σχέση με το 2014. Ελάχιστη τελικά η αύξηση της τιμής του Αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με την υπόλοιπη αγορά παρά τα προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς – Έντονος για άλλη μια χρονιά ο Ανταγωνισμός με πολλές προσφορές.
Read More

Στα ίδια επίπεδα με το 2014 οι τιμές προ ΦΠΑ του Χριστουγεννιάτικου Τραπεζιού το 2015 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Μικρή η αύξηση κατά 4% στις τελικές τιμές εξαιτίας των αυξήσεων του ΦΠΑ. Σημαντική η εξοικονόμηση για τον καταναλωτή μέσω προσφορών 12% κατά Μ.Ο. με το εύρος τιμών να φτάνει το 35%.