Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα τελικά αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα για την εβδομάδα των Χριστουγεννιάτικων αγορών του 2013.
Βασίζεται πρώτον σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς). Η έρευνα αφορά 18 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).
Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι το τυπικό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι στα μεγάλα σουπερμάρκετ είναι φθηνότερο σε σχέση με το 2012. Όσον αφορά τη σύγκριση με το 2012 (βλέπε σχετικό πίνακα), το χριστουγεννιάτικο τραπέζι του 2013 εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο είναι φτηνότερο 4,85%. Σε αυτά τα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι προσφορές με την μορφή δωροεπιταγών. Η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.