14o Συνέδριο ΙΕΛΚΑ

Την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 14ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με θέμα Intelligent Retail for Smart Shoppers. Στο συνέδριο παρευρέθηκαν πάνω από 300 στελέχη της αγοράς, από αλυσίδες σουπερμάρκερ, αλλά και προμηθευτικές εταιρείες, καθώς και ακαδημαϊκοί και στελέχη επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών στον κλάδο του εμπορίου.

Το Συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους ως ομιλητές ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ο Γεν. Γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Σουπερμάρκετ Ελλάδος, και ο Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνος Σύμβουλος της MRB, ανάμεσα σε πολλούς άλλους σημαντικούς ομιλητές, οι οποίοι σκιαγράφησαν το τοπίο της Ελληνικής αγοράς σουπερμάρκετ για το 2024 σε πολλές και σημαντικές θεματικές ενότητες οι οποίες περιλάμβαναν:

  • Μακροοικονομικό Περιβάλλον: Πληθωρισμός, κόστη και παραγωγικότητα
  • Αλλαγές στις καταναλωτικές και αγοραστικές τάσεις
  • Νέα Ψηφιακή Πραγματικότητα: Τεχνητή νοημοσύνη, Data analytics, Κυβερνοασφάλεια και λιανεμπόριο
  • Κυβερνητικές Πρωτοβουλίες: Υλοποίηση και Αποτελεσματικότητα
  • Βέλτιστες πρακτικές στο Λιανεμπόριο Τροφίμων
  • Κυκλική Οικονομία και Βιώσιμη Ανάπτυξη
  • Start ups και καινοτομία

Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης αφορούσε τα ζητήματα της ακρίβειας καθώς και των διαδοχικών πολύπλευρων εξωγενών κρίσεων και των συνεπειών τους στο εμπόριο και την οικονομία.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, αναφερόμενος στα θετικά αποτελέσματα των έντονων προσπαθειών της ελληνικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της εισαγόμενης ακρίβειας, τόνισε: «Κάνουμε μεγάλες και διαρκείς προσπάθειες ώστε να διασφαλίσουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές για τα ελληνικά νοικοκυριά, οι οποίες αποδίδουν. Ήδη τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» έφτασαν τα 1.100. Η αγορά αγκάλιασε το συγκεκριμένο μέτρο το οποίο στηρίζει τους καταναλωτές, τονώνει τον υγιή ανταγωνισμό και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».

O πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ μάρκετ και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΜΕΤΡΟ, Αριστοτέλης Παντελιάδης αναφέρθηκε στο ρόλο και τη θέση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κατά την περίοδο της ακρίβειας και της πληθωριστικής κρίσης, χρησιμοποιώντας στοιχεία πολλαπλών ερευνών προκειμένου να στοιχειωθετήσει ότι οι αλυσίδες δεν αισχροκερδούν σε βάρος των καταναλωτών. Στάθηκε στο περιορισμένο περιθώριο κερδοφορίας, επικαλούμενος το γεγονός ότι τα καθαρά κέρδη προ φόρων των αλυσίδων την τελευταία πενταετία για το σύνολο των αλυσίδων είχε περιθώριο καθαρού κέρδους 1,47% και οι 5 μεγαλύτερες αλυσίδες περιθώριο 1,3%, όταν διεθνώς ποσοστό κάτω από 3% θεωρείται επισφαλές. Στάθηκε από την άλλη στο γεγονός ότι ο κλάδος έχει επενδύσει 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ την τελευταία δεκαετία, στήνοντας υποδομές και φροντίζοντας τα logistics, θέλοντας να δείξει ότι ο κλάδος δαπανά χρήματα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Ο Διευθύνος Σύμβουλος της MRB, Δημήτρης Μαύρος, αναφέρθηκε στις έννοιες του “Permacrisis”, δηλαδή της προσαρμογής των καταναλωτών σε ένα περιβάλλον μόνιμης κρίσης και το πως περνούν από την προσαρμογή, στην επιβίωση και στην διαβίωση. Σημείωσε ότι η ακρίβεια ως το σημαντικότερο πρόβλημα σήμερα για τους καταναλωτές φαίνεται να έχει μία κάμψη, με τα οικονομικά προβλήματα όμως να απασχολούν κυρίως τους καταναλωτές και με τις προσδοκίες να είναι αρνητικές γι’ αυτά τους επόμενους μήνες.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν και τα στοιχεία δύο εκ των μελετών του ΙΕΛΚΑ. Από τον καθ. Κ. Γεώργιο Δουκίδη, Πρόεδρο και Επιστημονικό Σύμβουλο του ΙΕΛΚΑ σε σχέση με τα βασικά μεγέθη του κλάδου των σουπερμάρκετ το 2023 ενώ κατέγραψε τις προκλήσεις/προτεραιότητες του κλάδου για το 2024, και τον Δρ. Λευτέρη Κιοσέ, Γεν. Διευθυντή του ΙΕΛΚΑ, σε σχέση με το καταναλωτικό προφίλ του Έλληνα το 2023. Οι σχετικές παρουσιάσεις είναι διαθέσιμες στους παρακάτω συνδέσμους.

https://ielka.gr/wp-content/uploads/2023/12/GD_Synedrio_IELKA2023.pdf

https://ielka.gr/wp-content/uploads/2023/12/ErevnaKatanalwtwn_Synedrio-IELKA.pdf

Χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες Coca Cola 3E και Convert Group, ενώ υποστηρικτές οι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η Ernst & Young και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Η εταιρεία Boussias Events είχε την οργανωτική υποστήριξη του συνεδρίου.

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Συνολική εξοικονόμηση πάνω από 1.500 ευρώ την τελευταία 5ετία για το μέσο νοικοκυριό από τις προσφορές και εκπτώσεις

Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ 2014-2019, \δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.
Read More

Φθηνότερο κατά 7,5% το Πασχαλινό τραπέζι του 2014 και χαμηλότερες κατά 6% οι τιμές για το ελληνικό Αρνί στις μεγάλες αλυσίδες Σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2013

Το μέσο τυπικό καλάθι του 2014 υπολογίζεται στα 40,72€ μειωμένο κατά 7,57% σε σχέση με το 2013. Σε 5% εκτιμάται το επιπλέον όφελος του καταναλωτή από την επιλογή προσφορών
Read More

Οι Έλληνες καταναλωτές συγκρίνουν περισσότερο τιμές καιπροϊόντα και επιλέγουν Σουπερμάρκετ για αγορές

Τα στοιχεία της πρόσφατης ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει γίνει πολύ πιο «κριτικός» στη διαδικασία επιλογής προϊόντων και ότι θεωρεί ότι τον εξυπηρετεί καλύτερα το Σουπερμάρκετ σε αυτή τη διαδικασία σύγκρισης τιμών.
Read More

Νέα μείωση -3% παρουσιάζουν οι τιμές του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2019 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2018

Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 53,86€ παρουσιάζει μείωση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2018 με 55,74€. Στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος η τιμή του αρνιού.