Παραμένουν 2% χαμηλότερες οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ και το δεύτερο δίμηνο του 2013

Παραμένουν 2% χαμηλότερες οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ και το δεύτερο δίμηνο του 2013 σε σχέση με το δεύτερο δίμηνο του 2012

Η παρούσα μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το 2013. Βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας).

20-05-2013_sx1

 

Το σχήμα 1, δείχνει το επίπεδο του γενικού δείκτη τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) το δεύτερο δίμηνο του 2012 και το δεύτερο δίμηνο του 2013 που προκύπτει από τις τιμές 901 κωδικών προϊόντων στα μεγάλα σουπερμάρκετ όλης της Ελλάδας (τρόφιμα και είδη παντοπωλείου). Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, συνολικά κατά μέσο όρο οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 2,01% το 2013 σε σχέση με το 2012. Οι επιμέρους δείκτες τιμών επίσης εμφανίζουν σημαντική αποκλιμάκωση. Παρόμοια μείωση παρατηρήθηκε και το Α’ δίμηνο του 2013 (2,06%) δείχνοντας, ότι πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται το 2013 περίπου 2% χαμηλότερα από το 2012. Σημειώνεται ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, όπου απεικονίζεται η μηνιαία εξέλιξη του Δείκτη τιμών, η αποκλιμάκωση των τιμών έκανε την εμφάνιση την άνοιξη του 2012 και συνεχίστηκε όλο το έτος και δείχνει πλέον να σταθεροποιεί τις τιμές σε επίπεδα του 2009. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ (από τον Μάρτιο του 2010 έως τον Σεπτέμβριο του 2011). Σε αυτή την περίπτωση ο δείκτης τιμών παρουσιάζει μείωση την τριετία 2010-2012 κατά σχεδόν 4,5%, ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αν ληφθεί υπόψη η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στις τιμές της ενέργειας (καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια).

20-05-2013_sx2

 

Όπως φαίνεται στον πίνακα 1, σχεδόν όλες οι κατηγορίες που εξετάζονται παρουσιάζουν μείωση το Α’ τετράμηνο του 2013 σε σχέση με το Α΄τετράμηνο του 2012, με μεγαλύτερη αυτή στα φρούτα και λαχανικά (κυρίως στα λαχανικά) και στο κρέας, η οποία και εξηγείται και από τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές του φετινού Πάσχα. Συνολικά, οι μειώσεις που παρατηρούνται είναι αποτέλεσμα της προσαρμογής της αγοράς (προμηθευτών και αλυσίδων σουπερμάρκετ) στις συνθήκες τις κρίσης, την ένταση του ανταγωνισμού και στη σχετική σταθεροποίηση των διεθνών τιμών των πρώτων υλών.

20-05-2013_sx3

Ο Γενικός Δείκτης Οργανωμένου Λιανεμπορίου του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), προκύπτει από την ανάλυση των 931 κωδικών για τους οποίους υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμα στοιχεία όλο το έτος, από τους περίπου 1.500 που είναι συνολικά διαθέσιμοι. Η δειγματοληψία περιλαμβάνει πάνω από 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Παραμένουν χαμηλότερες οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα Ελληνικά Σουπερμάρκετ σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία

Η επαναλαμβανόμενη τετραμηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών σε τυπικό καλάθι προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2014 με την Αγγλία και τη Γαλλία και την Ισπανία.
Read More

Θετική εικόνα στα social media για τα σούπερ μάρκετ

Το ΙΕΛΚΑ σε συνεργασία με την εταιρία Sleed πραγματοποίησε έρευνα για την καταγραφή του ρόλου των social media στον κλάδο των σουπερ μάρκετ. Η ανάλυση των δεδομένων παρείχε εξειδικευμένη πληροφορία για τις καταναλωτικές τάσεις, απόψεις και αντιλήψεις για τον κλάδο, θεσμούς, οργανισμούς, εταιρείες, προϊόντα.
Read More

100 εκατ. ευρώ περίπου το κόστος διαχείρισης της πανδημίας μέχρι τώρα για τα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

Αύξηση κατά 6,5% στις συνολικές δαπάνες από τις επιχειρήσεις του κλάδου για να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στον καταναλωτή λόγω της πανδημίας. Πρακτικά δηλαδή αυτό το νέο κόστος υπερβαίνει την καθαρή κερδοφορία του κλάδου, ακόμα και στα πιο αισιόδοξα σενάρια για την πορεία της.
Read More

Σημαντικό όφελος 25% για τον καταναλωτή από προσφορές και εκπτωτικές ενέργειες στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα 2016

O καταναλωτής που θα αφιερώσει χρόνο στην αναζήτηση αυτών των προσφορών μπορεί να εξοικονομήσει άνω του 25% της δαπάνης του. Χαρακτηριστικό είναι ότισχεδόν σε όλα τα προϊόντα που συνθέτουν το τυπικό καλάθι του Πάσχα, την Μεγάλη εβδομάδα υπάρχει κάποια εκπτωτική προωθητική ενέργεια.