Μελέτη του ΙΕΛΚΑ για τις τιμές στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι 2011‏

Φθηνότερο το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι του 2011 με αγορές στα σουπερμάρκετ

 

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των τυπικών προϊόντων του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2011. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν πρώτον ότι το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι στο οργανωμένο λιανεμπόριο είναι φθηνότερο σε σχέση με το 2010 και δεύτερον ότι οι τιμές παρουσιάζουν διακύμανση, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει από ένα μεγάλο εύρος προϊόντων πολύ φθηνές τιμές.

Όσον αφορά τη σύγκριση με το 2010 (σχήμα 1), το χριστουγεννιάτικο τραπέζι του 2011 είναι κατά μέσο όρο φτηνότερο 3,5-4,5%, παρά τις αυξήσεις του ΦΠΑ στα τρόφιμα που ίσχυσαν από 1/1/2011 (αύξηση από 11% σε 13%). Αν ληφθεί και αυτό το γεγονός υπ’ όψιν, τότε η πραγματική μείωση των τιμών υπολογίζεται ότι είναι ακόμα μεγαλύτερη, σε ποσοστά της τάξης του 5-6%. Η μείωση αυτή οφείλεται στο ότι η πλειοψηφία των κατηγοριών που εξετάστηκαν (14 από τις 20) παρουσίασαν μείωση μέσης τιμής και επίσης στη σημαντική ποσοστιαία πτώση τιμών που παρουσίασαν συγκεκριμένες κατηγορίες εποχιακών προϊόντων όπως είναι η γαλοπούλα και τα χριστουγεννιάτικα γλυκά (κουραμπιέδες και μελομακάρονα).21 12 2011_page1_image1

Σε σχέση με το εύρος τιμών, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα, κάνοντας έξυπνες επιλογές να αγοράσει τα ίδια προϊόντα μέχρι και στην ελάχιστη τιμή των 62,17 €. Έως δηλαδή και 32% φθηνότερα. Για παράδειγμα, ο καταναλωτής στην επιλογή της Γαλοπούλας έχει τις δυνατότητες της κατεψυγμένης, της νωπής γαλοπούλας εισαγωγής και της ελληνικής γαλοπούλας. Την κατεψυγμένη γαλοπούλα μπορεί να την βρει από 2,85 € έως 3,49 € το κιλό, την νωπή γαλοπούλα εξωτερικού από 4,29 € έως 4,98 € το κιλό, ενώ η ελληνική νωπή γαλοπούλα κυμαίνεται από 7,24 € έως 8,10 € το κιλό στην ανώτερη ποιότητα.

Η έρευνα βασίζεται σε τιμοληψίες από καταστήματα σουπερμάρκετ που πραγματοποίησαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ το διήμερο 19-20 Δεκεμβρίου. Η έρευνα αφορούσε 20 τυπικές υποκατηγορίες προϊόντων που αγοράζονται συνήθως για τα Χριστούγεννα: γαλοπούλα (1 κιλό), αρνί (1 κιλό), μελομακάρονα (1 κιλό), κουραμπιέδες (1 κιλό), επώνυμα σοκολατάκια γάλακτος με ξηρούς καρπούς πολυτελείας (250 γρ.), βασιλόπιτα (1 κιλό), σολωμός (200 γρ.), επώνυμο κρασί μοσχοφίλερο λευκό (750 ml), βούτυρο (500 γρ.), αυγά (6 τεμάχια), πατάτες (1 κιλό), αλεύρι για όλες τις χρήσεις (1 κιλό), φέτα (1 κιλό), καρύδια (1 κιλό), κάστανα (1 κιλό), ζάχαρη άχνη (1 κιλό), φύλλο κρούστας (500 γρ.), γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), μαρούλι (1 τεμάχιο), χαρτί περιτυλίγματος (0,70×2,00 μέτρα).

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

375 € ετησίως ανά νοικοκυριό η μέση εξοικονόμηση από προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν ενεργά πλέον τις ευκαιρίες μέσα από έξυπνες αγορές. 2 στις 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα.
Read More

Έντονος ανταγωνισμός και προσφορές μειώνουν τις τιμές του Αρνιού στα περυσινά επίπεδα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Μέσω προσφορών και εκπτωτικών ενεργειών φθηνότερο κατά 10% το πασχαλινό τραπέζι του 2015 σε σχέση με το 2014. Ελάχιστη τελικά η αύξηση της τιμής του Αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με την υπόλοιπη αγορά παρά τα προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς – Έντονος για άλλη μια χρονιά ο Ανταγωνισμός με πολλές προσφορές.