Ανακοίνωση τύπου για το πασχαλινό τραπέζι ‏ 2013

Φθηνότερο κατά 8% το Πασχαλινό τραπέζι του 2013 στις μεγάλες αλυσίδες Σουπερμάρκετ με μεγαλύτερο εύρος τιμών σε σχέση με το 2012

Η παρακάτω έκθεση-αναφορά του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα αρχικής έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα Σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το Πάσχα 2013. Βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από αλυσίδες καταστημάτων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα Σουπερμάρκετ) και αφορούν τις τιμές της μεγάλης εβδομάδας. Τα προϊόντα που αναλύθηκαν αποτελούν αντιπροσωπευτικά προϊόντα[1] του πασχαλινού τραπεζιού για τους Έλληνες καταναλωτές και η επιλογή τους έγινε από εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς με πολυετή εμπειρία στον χώρο.

Το μέσο τυπικό καλάθι του 2013 υπολογίζεται στα 39,80€ μειωμένο κατά 7,95% σε σχέση με το 2012 (μείωση 3,44€) και κατά 15,65% σε σχέση με το 2012 (μείωση 7,38€). Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην τιμή παρουσιάζουν το ξύδι (-35%), το πασχαλινό τσουρέκι (-21%) και το κατσίκι (-14%).

Επιπλέον, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως όπως και το 2013, για άλλη μια χρονιά οι τιμές εμφανίζουν σημαντικό εύρος, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει το καλάθι ανάλογα με τις δυνατότητες του. Το εύρος τιμών υπολογίζεται σε πάνω από 40% με το ελάχιστο καλάθι να ξεκινάει από 30,50 €. Το ελάχιστο καλάθι είναι επίσης μειωμένο κατά 7,66% σε σχέση με το 2012, ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη καθώς είναι σαφές ότι ο καταναλωτής στρέφεται σε επιλογές χαμηλότερης τιμής τα τελευταία χρόνια.

24-04-2013_sx1

 

24-04-2013_sx2

 

Ειδικά για το νωπό ελληνικό προϊόν η μείωση στην τιμή του αρνιού την Μεγάλη Εβδομάδα 2013 (29 Απριλίου – 4 Μαΐου) συγκριτικά με την αντίστοιχη Μεγάλη Εβδομάδα του 2012 φαίνεται πως θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την υπόλοιπη αγορά. Συγκεκριμένα η μέση τιμή για το ελληνικό νωπό αρνί δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 6,5 ευρώ το κιλό τη Μεγάλη Εβδομάδα και εκτιμάται ότι θα φτάσει το μεγάλο Σάββατο σε μέσο όρο περίπου 5,5 ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε μείωση της μέσης τιμής στα σουπερμάρκετ κατά 7,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Λίγο μεγαλύτερη εκτιμάται ότι θα είναι η μείωση τιμής για το ελληνικό νωπό κατσίκι με την μέση τιμή να διαμορφώνεται κάτω από 7,5 € το κιλό. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν περιλαμβάνουν και προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.

Οι μειώσεις αυτές οφείλονται στην ένταση του ανταγωνισμού που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη ύφεση και την αναμενόμενη μείωση της κατανάλωσης. Επίσης, η διαφορά τιμών των καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ από την υπόλοιπη αγορά είναι αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας, της αποτελεσματικής λειτουργίας των οργανωμένων τμημάτων προμηθειών των σουπερμάρκετ και της μακροχρόνιας συνεργασίας με οργανωμένους μεγάλους προμηθευτές.


[1] Τα προϊόντα που εξετάστηκαν είναι: Αρνί Ελληνικό, Κατσίκι Ελληνικό, Αυγά 6αδα, Τσουρέκι, Ξύδι, Αλεύρι για όλες τις χρήσεις, Μουστάρδα, Φέτα, Γιαούρτι, Κρασί Μοσχοφίλερο, Πατάτες

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Μελέτη τιμών στο λιανεμπόριο τροφίμων για το Α’ εξάμηνο 2011‏

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2011 (Ιανουάριος-Ιούνιος).
Read More

Αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2025 +1,59% σε σχέση με τον Μάρτιο 2024 παρά τη μείωση -0,19% τον Μάρτιο 2025 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2025

Αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2025 +1,59% σε σχέση με τον Μάρτιο 2024 παρά…
Read More

Παραμένει υψηλή η αφοσίωση των 2/3 των Ελλήνων καταναλωτών στα επώνυμα προϊόντα λόγω και της σημαντικής εξοικονόμησης από τις προσφορές

Σταδιακή διείσδυση των ποιοτικών προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας στις προτιμήσεις των καταναλωτών ΄συμφωνα με την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, αναπόσπαστο κομμάτι πλέον της προϊοντικής εικόνας των αλυσίδων σουπερμάρκετ τα ποιοτικά προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας
Read More

Aυξημένα κόστη, Eύρεση και διατήρηση του προσωπικού και Kλιματική αλλαγή τα βασικά προβλήματα του κλάδου Λιανεμπορίου FMCG

Έρευνα τάσεων στελεχών λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών): Τα αυξημένα κόστη, η εύρεση και διατήρηση του…