6o Συνέδριο ΙΕΛΚΑ: Υψηλή προτεραιότητα σε έργα business & web analytics από τις οργανωμένες εταιρείες λιανεμπορίου τροφίμων και προμηθευτών τους

Υψηλή προτεραιότητα σε έργα business & web analytics από τις οργανωμένες εταιρείες λιανεμπορίου τροφίμων και προμηθευτών τους

Την Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017, στο Αμφιθέατρο του OteAcdemy, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το 6ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με τίτλο «Business & Web Analytics στο σύγχρονο λιανεμπόριο FMCG». Το συνέδριο οργανώθηκε από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών και σε αυτό συμμετείχαν πάνω από 250 σύνεδροι από τον ευρύτερο κλάδο του Λιανεμπορίου και των Προμηθευτικών εταιρειών FMCG.

Σημαντικοί ομιλητές με εξειδίκευση στα Business & Web Analytics, αλλά και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων με επιτυχημένα case studies έκαναν σαφέστερες τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία σήμερα για την μελλοντική λειτουργία της αγοράς, συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν:

  • 8 ελληνικές βέλτιστες πρακτικές σε σούπερ μάρκετ και προμηθευτές
  • 6 καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρουν δυνατότητα στις εταιρείες του κλάδου για βέλτιστη αξιοποίηση των business analytics
  • 2 ολοκληρωμένες επισκοπήσεις του state of the art στο εξωτερικό
  • 4 ποσοτικές αναλύσεις Ελλήνων καταναλωτών ή / και αγοραστών στον κλάδο των FMCG

Στο πλαίσιο του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε και έρευνα στελεχών με στόχο την καταγραφή της σημερινής κατάστασης στην υιοθέτηση τεχνικών business και web analytics από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Δεδομένου ότι ανώτερα στελέχη της πλειοψηφίας των μεγαλύτερων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των μεγαλύτερων προμηθευτικών εταιρειών FMCG συμμετείχαν στις εργασίες του συνεδρίου, το δείγμα της έρευνας κρίνεται αντιπροσωπευτικό.

10-05-2017_6

Οι οργανισμοί της πλειοψηφίας των ερωτηθέντων σε ποσοστό 85% είτε υλοποιούν ήδη κάποιο έργο web ή business analytics (74%), είτε θα ξεκινήσουν την υλοποίηση μέσα στον επόμενο χρόνο (11%) (σχήμα 1). Μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 6% δεν σχεδιάζει να υλοποιήσει κάποιο σχετικό έργο. Άλλωστε η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σημειώνει ότι η επένδυση των εταιρειών στην ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική προτεραιότητα (σχήμα 2). Μάλιστα για το 29% αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, για το 55% πολύ σημαντική προτεραιότητα, ενώ μόλις το 2% θεωρεί ότι δεν θεωρεί απαραίτητη την άμεση επένδυση.

10-05-2017_1

Οι τρεις βασικοί στόχοι που κατεγράφησαν στα έργα των επιχειρήσεων που ήδη υλοποιούν παρόμοιες πρωτοβουλίες είναι:

  1. Η εναρμόνιση και βελτίωση της πελατοκεντρικής στρατηγικής marketing (41%) με βάση την έξυπνη ανάλυση των καλαθιών αγορών και την συσχέτιση με τις κάρτες πιστότητας
  2. Η πληροφόρηση για σημαντικούς δείκτες απόδοσης της εταιρείας KPIs (19%) που αφορούν την αξιοποίηση δεδομένων για τις βασικές λειτουργίες των επιχειρήσεων
  3. Η ανακάλυψη νέας γνώσης και συσχετισμών στα δεδομένα που μέχρι σήμερα δεν υπάρχει (16%) και αφορά κυρίως τις αγοραστικές συμπεριφορές και τις συνδυαστικές αγορές προϊόντων που δεν είναι προφανείς.

10-05-2017_2

Αυτοί οι στόχοι φαίνεται ότι εναρμονίζονται με τα οφέλη που ήδη αποκομίζουν οι επιχειρήσεις (σχήμα 3). Το μεγαλύτερο όφελος φαίνεται ότι βρίσκεται στην καλύτερη κατανόηση και εξυπηρέτηση του πελάτη (54%), στην βελτιωμένη λήψη αποφάσεων (38%) που αφορά τις διαφορές λειτουργίες της επιχείρησης και στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (31%), τα οποία βέβαια σχετίζονται με την αύξηση των πωλήσεων (21%).

10-05-2017_3

Προκειμένου όμως να αξιοποιηθούν καλύτερα τα εργαλεία αυτά, οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι χρειάζεται ενημέρωση τόσο της ανώτερης διοίκησης (54%) όσο και εν γένει της επιχείρησης, η οποία μπορεί να επιτευχθεί είτε μέσω εξειδικευμένης εκπαίδευσης (31%), είτε μέσω της προσθήκης νέων στελεχών στην επιχείρηση (36%). Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ υπάρχουν αρκετές επιτυχημένες και πρωτοπόρες ελληνικές επιχειρήσεις που αξιοποιούν δεδομένα 1 στους 3 συμμετέχοντες τονίζει ότι θα πρέπει να γίνει ευρέως γνωστή η ύπαρξη τους.

10-05-2017_4

 

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Φθηνότερο κατά 5,6% το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι του 2013 σε σχέση με το 2012 στις Μεγάλες Αλυσίδες Σουπερμάρκετ

Φθηνότερο κατά 5,6% το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι του 2013 σε σχέση με το 2012 στις Μεγάλες Αλυσίδες Σουπερμάρκετ. Αθροιστικά στην διετία η μείωση σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2011 είναι 12,2%, ενώ σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 κατά 17,2%.
Read More

Μείωση στις τιμές κατά -0.68% το 2013 σε σχέση με το 2012 στις αλυσίδες Σουπερ Μάρκετ

Σταθεροποίηση των τιμών στα επίπεδα του 2009. Από τις δέκα κατηγορίες προϊόντων σουπερμάρκετ που εξετάστηκαν 7 παρουσίασαν μείωση με μεγαλύτερες αυτές στις κατηγορίες των ειδών καθαρισμού (κατά -2,19%), των δημητριακών (κατά -2,13%), των προϊόντων αρτοποιίας (κατά -2.09%) και των κατεψυγμένων προϊόντων (κατά -2,04%).
Read More

Το 90% των καταναλωτών εκμεταλλεύεται τις προσφορές και εκπτώσεις σουπερμάρκετ και προμηθευτών προϊόντων για εξοικονόμηση χρημάτων

Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ 2014/2015, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα εκμεταλλεύονται ιδιαίτερα τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ
Read More

Διαχρονική ενίσχυση της προστασίας του περιβάλλοντος ως βασική προτεραιότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων

Το 74% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι θα πρέπει να κινηθεί προδραστικά στη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης | Επιτακτική ανάγκη η καθολική εμπλοκή όλων των κλάδων του λιανεμπορίου στις διατάξεις για μείωση της πλαστικής σακούλας