Χαμηλότερη κατά 5,5% η τιμή του αρνιού το Πάσχα του 2014 στις μεγάλες αλυσίδες Σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2013

Η παρακάτω έκθεση-αναφορά του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα αρχικής έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα Σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το Πάσχα 2014. Βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από αλυσίδες καταστημάτων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα Σουπερμάρκετ) και αφορούν τις τιμές της Μεγάλης Εβδομάδας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης και ειδικά για το νωπό ελληνικό αρνί την Μεγάλη Εβδομάδα 2014 (14 Απριλίου – 20 Απριλίου) η τιμή υπολογίζεται ότι θα είναι χαμηλότερη κατά 5,5% σε σχέση με την αντίστοιχη Μεγάλη Εβδομάδα του 2013 (σχήμα 1). Συγκεκριμένα η μέση τιμή για το ελληνικό νωπό αρνί δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 6 ευρώ το κιλό τη Μεγάλη Εβδομάδα και εκτιμάται ότι θα φτάσει και κάτω από 5,50 ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε μείωση της μέσης τιμής στα σουπερμάρκετ κατά 5,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Λίγο μεγαλύτερη εκτιμάται ότι θα είναι η μείωση τιμής για το ελληνικό νωπό κατσίκι με την μέση τιμή να διαμορφώνεται κάτω από 6,73 € το κιλό με ποσοστιαία μεταβολή 9,39%. Οι τιμές είναι ενδεικτικές για την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας και ανάλογα με τη ζήτηση αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο καθώς πλησιάζει το Μεγάλο Σάββατο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία τετραετία η μέση τιμή του αρνιού για το Πάσχα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ παρουσιάζει συνολική μείωση 25%.

14-04-2014_sx1

Επίσης οι τιμές αυτές δεν περιλαμβάνουν προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που ήδη πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Χαρακτηριστικό είναι ότι η μέση εκτιμώμενη επίδραση στην τιμή του αρνιού από τις προσφορές με τη μορφή επιπλέον εκπτώσεων, δωροεπιταγών και επιστροφής χρημάτων για επόμενες αγορές είναι επιπλέον 10% περίπου.

Με βάση τα ανανεωμένα στοιχεία των τιμοληψιών του ΙΕΛΚΑ, το μέσο τυπικό καλάθι του 2014 υπολογίζεται στα 41,49€ μειωμένο κατά 6,31% σε σχέση με το 2013. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην τιμή παρουσιάζουν οι πατάτες (-26%), το κρασί-μοσχοφίλερο (-20%) και τα αυγά (-18%).

14-04-2014_sx2

Οι μειώσεις αυτές οφείλονται στην ένταση του ανταγωνισμού που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη ύφεση και την αναμενόμενη μείωση της κατανάλωσης. Επίσης, η διαφορά τιμών των καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ από την υπόλοιπη αγορά είναι αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας, της αποτελεσματικής λειτουργίας των οργανωμένων τμημάτων προμηθειών των σουπερμάρκετ και της μακροχρόνιας συνεργασίας με οργανωμένους μεγάλους προμηθευτές.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

10 Συνήθειες της Κρίσης που μετασχηματίζουν τον Έλληνα καταναλωτή του Λιανεμπορίου Τροφίμων

Τα στοιχεία της πρόσφατης ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν ότι ο Έλληνας καταναλωτής αλλάζει τις αγοραστικές του συνήθειες στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Read More

Μείωση -5% σε σχέση με το 2017 παρουσιάζουν οι τιμές του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 55,74€ παρουσιάζει μείωση της τάξης του 5% σε σχέση με το 2017 με 58,53€ υπό την επίδραση τριών κυρίως προϊοντικών ομάδων, των οπωροκηπευτικών, των προϊόντων σε προσφορά και των προϊόντων με αύξηση στη φορολογία την προηγούμενη 3ετία.