Ενημερωτική καμπάνια του ΙΕΛΚΑ για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας για τη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας

Ενημερωτική καμπάνια προς το κοινό για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας για τη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας

23 απλές ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τη νομοθεσία

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών στο πλαίσιο της ενημερωτικής προσπάθειας «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο» πραγματοποιεί σε συνεργασία με 8 αλυσίδες σουπερμάρκετ που συμμετέχουν στην προσπάθεια ενημερωτική καμπάνια για την ενημέρωση του κοινού για τη νέα νομοθεσία για τη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας που τίθεται σε ισχύ από 1/1/2018 και την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους.

Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση του κοινού μέσω διάφορων εργαλείων που δημιούργησε το ΙΕΛΚΑ με την υποστήριξη της Ste.Ma. Consulting. Συγκεκριμένα:

  1. Διανομή ειδικού φυλλαδίου με 23 απλές ερωτήσεις και απαντήσεις για την εφαρμογή του νόμου 4496/2017 (βλ. σελίδα 3) σε πάνω από 1.500 καταστήματα σουπερμάρκετ σε όλη την Ελλάδα.
  2. Καταχωρήσεις με την αντίστοιχη πληροφόρηση σε φυλλάδια προσφορών και λοιπά έντυπα.
  3. Ανάρτηση ενημερωτικής αφίσας ενημέρωσης για τη νομοθεσία και προώθησης της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενης τσάντας σε πολλά καταστήματα σουπερμάρκετ.
  4. Αξιοποίηση του διαδικτύου μέσω της ιστοσελίδας της προσπάθειας www.alisidagiatoperivallon.gr και των social media https://www.facebook.com/noiazomastesimerazoumekaliteraaurio .

Στόχος της ενημερωτικής καμπάνιας είναι η προετοιμασία του κοινού για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας και η εκπαίδευση των καταναλωτών σε λύσεις στις νέες ανάγκες που θα προκύψουν όπως εναλλακτικές λύσεις για τη μεταφορά των προϊόντων (χρήση επαναχρησιμοποιούμενης τσάντας) και εναλλακτικές για την αποκομιδή των απορριμμάτων η οποία μέχρι σήμερα σε ποσοστά άνω του 80% γίνεται με τη χρήση σακουλών από τις αγορές των καταναλωτών.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα σύμφωνα με  έρευνα του ΙΕΛΚΑ αντιστοιχούν περίπου 400 σακούλες ανά κάτοικο ανά έτος το 2017. Σημειώνεται ότι ακόμα και η πιο συντηρητική η εκτίμηση σακούλες φέρνει την Ελλάδα στην 1η θέση σε κατανάλωση, μακριά τόσο από τον Ευρωπαϊκό Μέσο Όρο των 175 τεμαχίων, όσο και από τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Οδηγία αναφέρει ότι τα κράτη μέλη θα πρέπει να λάβουν μέτρα «που εξασφαλίζουν ότι το ετήσιο επίπεδο κατανάλωσης δεν θα υπερβαίνει τις 90 λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς κατά κεφαλήν το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2019 και τις 40 λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς κατά κεφαλήν το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2025». Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, θα πρέπει η κατανάλωση στην Ελλάδα να μειωθεί κατά 80% ως το 2019 και 90% ως το 2025.

Ένας από τους βασικούς στόχους της καμπάνιας είναι η ενεργοποίηση του κοινού, καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι χρειάζεται ενημέρωση του κοινού. Για παράδειγμα, ενώ το 91% του κοινού συμφωνεί ότι οι σακούλες πρέπει να μειωθούν, ενώ μάλιστα το 64% θεωρεί ότι πρέπει να απαγορευτεί η διάθεση τους και ενώ 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ότι κατέχουν κάποιου είδους επαναχρησιμοποιούμενη τσάντα, μόλις το 8% την χρησιμοποιεί επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες συστηματικά (πάντα) και το 23% επαρκώς (συχνά). Ο βασικός λόγος φαίνεται ότι είναι ότι δεν έχουν ενεργοποιηθεί επαρκώς τα αντανακλαστικά τους καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι δεν τις χρησιμοποιεί επειδή δεν το θυμάται. Στόχος είναι μέσω της ενημέρωσης που θα πραγματοποιηθεί να ενταθεί η χρήση της επαναχρησιμοποιούμενης τσάντας, η οποία σήμερα φαίνεται ότι αποτελεί την βέλτιστη εναλλακτική.

18-12-2017_2

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Αναγνώριση ως διεθνής βέλτιστη πρακτική η μείωση της πλαστικής σακούλας στα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

Στο πλαίσιο των μελετών του ΙΕΛΚΑ, δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο παγκοσμίου κύρους περιοδικό California Management Review[, επιστημονικό άρθρο για την οργανωμένη πρωτοβουλία των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα για τη μείωση της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρήθηκε ως διεθνής βέλτιστη πρακτική best practice και δημοσιεύθηκε στο CMR Insights.
Read More

Μαζική συμμετοχή στο 3ο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ για 300 στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου αναλύθηκαν οι προτεραιότητες για το 2017: Συγκεκριμένα: Ενίσχυση πωλήσεων, κόστος λειτουργίας/παραγωγικότητα, δίκτυα διανομών/πελατοκεντρικότητα και εξυπηρέτηση, καινοτομία/νέες τεχνολογίες, συγχωνεύσεις και οργανωτική αναβάθμιση
Read More

1 στους 2 καταναλωτές θα διατηρήσει την ίδια αγοραστική συμπεριφορά και το επόμενο δίμηνο

Η κρίση του κορωνοϊού αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών | 1 στους 3 καταναλωτές θα επισκεφθεί άμεσα εστιατόριο-ταβέρνα μέσα στο 2020 | 4 στους 10 καταναλωτές θα κάνουν διακοπές φέτος
Read More

20 oμιλητές σκιαγράφησαν το προφίλ του καταναλωτή της επόμενης δεκαετίας την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018 στο 8ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με τίτλο «Shopper Anatomy».

Διακεκριμένοι ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό που στην πλειονότητά τους εκπροσωπούν μία νέα γενιά στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων, παρουσίασαν τις διεθνείς τάσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.