Χαμηλότερες κατά 3% οι τιμές του καλαθιού των Χριστουγέννων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2024, εξετάζοντας τις τιμές των προϊόντων που το 2024 εντάσσονται στο «καλάθι των Χριστουγέννων» όπως αυτό ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Τα στοιχεία βασίζονται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ. Η έρευνα αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι των Χριστουγέννων το αρνί, το κατσίκι, χοιρινό και η γαλοπούλα, καθώς και το τσουρέκι, η βασιλόπιτα και η σοκολάτα. Σημειώνεται ότι όπως προκύπτει από την μελέτη, κάθε αλυσίδα σουπερμάρκετ εντάσσει στο καλάθι τόσο διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων, όσο και διαφορετικό αριθμό κωδικών. Τα στοιχεία που ακολουθούν παρουσιάσουν τον μέσο όρο των τιμών για το 2023 και 2024.

Πίνακας 1: Τιμές προϊόντων καλαθιού των Χριστουγέννων 2023 vs 2024 σε ευρώ

2023 2024 Μεταβολή
Σοκολάτα 2×100 1.93 2.15 11.0%
Τσουρέκι 450 γρ 2.38 2.24 -5.9%
Βασιλόπιτα 1 κιλό 6.97 6.99 0.3%
Αρνί 1 κιλό 10.58 10.16 -3.9%
Κατσίκι 1 κιλό 11.38 11.13 -2.2%
Χοιρινό 1 κιλό 6.53 6.16 -5.6%
Γαλοπούλα 1 κιλό 5.13 4.72 -7.9%
Σύνολο καλαθιού Χριστουγέννων 44.90 43.55 -3.0%

Όπως φαίνεται στον πίνακα 1, το καλάθι το 2024 είναι κατά μέσο όρο μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2023, από 44,90 € σε 43,55€. Μειωμένες τιμές καταγράφονται σε Γαλοπούλα -7,9%, Τσουρέκι -5,9% Χοιρινό -5,6%, Αρνί -3,9% και κατσίκι -2,2%, ενώ αύξηση καταγράφεται στη σοκολάτα κατά 11% λόγω των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές του κακάο.

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Παραμένουν χαμηλότερες οι τιμές στα Ελληνικά Σουπερμάρκετ σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία

Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών (εικόνα 1) δείχνει ότι τόσο η Αγγλία όσο και η Γαλλία έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα κατά 30% και 25% αντίστοιχα ενώ το μέσο καλάθι είναι περίπου ίσο ανάμεσα σε Ελλάδα και Ισπανία.
Read More

Καθημερινή πλέον η επίσκεψη στο σουπερμάρκετ – Στοχευμένες επισκέψεις για προσφορές και έξυπνη αναπλήρωση ελλείψεων

Τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έχει αλλάξει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή. Συχνά γίνεται αναφορά στην ένταση των προσφορών, τη χρήση λίστας, τη σύγκριση τιμών και λοιπές συνήθειες που έχει υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό ο καταναλωτής, χωρίς όμως να συνδυάζονται αυτά τα ευρήματα με το πώς επηρεάζουν βασικές παραμέτρους της αγοραστικής συμπεριφοράς, όπως η συμπεριφορά επισκέψεων.
Read More

Αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2025 +1,59% σε σχέση με τον Μάρτιο 2024 παρά τη μείωση -0,19% τον Μάρτιο 2025 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2025

Αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2025 +1,59% σε σχέση με τον Μάρτιο 2024 παρά…