Παραμένει θετικός ο δείκτης οικονομικού κλίματος λιανεμπορίου τροφίμων

Έρευνα τάσεων στελεχών λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών):

  • Παραμένει θετικός ο δείκτης οικονομικού κλίματος λιανεμπορίου τροφίμων αλλά με έντονο προβληματισμό και πτωτική τάση
  • Προσδοκίες για οριακή αύξηση των πωλήσεων το 2025 και σταθεροποίηση του όγκου πωλήσεων
  • Εκτιμήσεις για σταθεροποιητική πορεία των τιμών
  • Περίπου το ίδιο ή καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα το 2024 με το 2023 εκτιμούν η πλειοψηφία των επιχειρήσεων
  • 2 στις 3 επιχειρήσεις αναμένουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2024

Η εξαμηνιαία κυλιόμενη Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις. Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο 2024 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 150 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.

Τα αποτελέσματα καταγράφουν τις προσδοκίες από τα στελέχη του κλάδου για το Α’ εξάμηνο 2025 οι οποίες συνοψίζονται σε:

  • Αύξηση της αξίας των πωλήσεων το Α’ 6μηνο του 2025 (+0,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024.
  • Σταθεροποίηση του όγκου πωλήσεων το Α’ εξάμηνο του 2025 (+0,1%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024.
  • Διατήρηση του επίπεδου του οικονομικού κλίματος σε θετικά επίπεδα, αλλά με προβληματισμό.
  • Σταθεροποιητικές τάσεις για τις τιμές.

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου (βλ. σχήμα 1), καταγράφεται πλειοψηφικό ποσοστό ερωτηθέντων 48% οι οποίοι θεωρούν ότι η αξία των πωλήσεων του κλάδου θα αυξηθεί το επόμενο εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό 23% οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσει μείωση. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,8% στις πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2024. Επίσης, τα στελέχη εκτιμούν σταθεροποίηση του όγκου πωλήσεων (+0,1%) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Πρακτικά καταγράφεται μία πρόβλεψη μείωσης της ανάπτυξης του κλάδου το 2025 σε χαμηλότερο ρυθμό.

Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2022-23 διατηρείται στην παρούσα μέτρηση. Συγκεκριμένα, στα τέλη του 2024 μόλις το 23% θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 41% ότι χειροτέρεψε (σχήμα 2), οι εκτιμήσεις των στελεχών είναι στα ίδια περίπου επίπεδα για την τελευταία διετία.

Το οικονομικό κλίμα (σχήμα 3) παρουσιάζει πιο πτωτική τάση, η οποία οφείλεται στο συνδυασμό των εκτιμήσεων των στελεχών (πωλήσεις, τιμές, οικονομικές συνθήκες). Συγκεκριμένα ο συνδυασμός των σταθερών πωλήσεων και της μη αύξησης των τιμών οδηγεί σε αυτό το απότελεσμα. Ο δείκτης καταγράφεται στο 0,11, μειωμένος σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση και οριακά θετικός.

Μεταξύ των θεμάτων που εξετάστηκαν, είναι η εκτίμηση της παρούσας οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων. Όπως καταγράφεται στο σχήμα 4, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε ποσοστό 51% αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία της το 2023, ενώ 28% αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις του δείγματος, είτε δεν έχουν ακόμα σαφή εικόνα, είτε δεν αναμένουν μεταβολή. Πρακτικά 2 στις 3 επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2024, ενώ λίγο περισσότερες από 1 στις 12 αναμένει ζημιές.

Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα των απόψεων των στελεχών απεικονίζουν ένα δύσκολο και ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων (βιομηχανία και λιανεμπόριο) με χαμηλούς, σχεδόν οριακούς ρυθμούς ανάπτυξης να αναμένονται για το εγγύς μέλλον, τουλάχιστον για τους πρώτους μήνες του 2025.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

«Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο» η νέα πρωτοβουλία του ΙΕΛΚΑ με την υποστήριξη των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ

Έρευνα Καταναλωτών ΙΕΛΚΑ: Υπερβολική η χρήση της πλαστικής σακούλας – Ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι είναι αναγκαία η μείωση - το 91% του κοινού συμφωνεί ότι οι σακούλες πρέπει να μειωθούν, ενώ μάλιστα το 64% θεωρεί ότι πρέπει να απαγορευτεί η διάθεση τους
Read More

Συνολική αύξηση της απασχόλησης (+3,1%) στο λιανεμπόριο τροφίμων και το 2020 με κύριο πυλώνα τα σουπερμάρκετ

Αυξητική τάση και το Α’ τρίμηνο του 2021 (+0,5%) πλέον οι άμεσα απασχολούμενοι στο λιανεμπόριο τροφίμων ξεπερνούν τους 215.000 με τις 8.000 να έχουν προστεθεί την περίοδο της πανδημίας
Read More

Η απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων επανέρχεται στα επίπεδα του 2009, πριν την κρίση

Λιανεμπόριο Τροφίμων: Αύξηση της απασχόλησης κατά 3,61% το Α’ εξάμηνο του 2013 σε σχέση με το του 2012. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. προκύπτει ότι το λιανεμπόριο τροφίμων αποτελεί έναν από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας που διατηρεί την απασχόληση στην Ελλάδα.
Read More

Έντονος ανταγωνισμός και προσφορές μειώνουν τις τιμές του Αρνιού στα περυσινά επίπεδα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Μέσω προσφορών και εκπτωτικών ενεργειών φθηνότερο κατά 10% το πασχαλινό τραπέζι του 2015 σε σχέση με το 2014. Ελάχιστη τελικά η αύξηση της τιμής του Αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με την υπόλοιπη αγορά παρά τα προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς – Έντονος για άλλη μια χρονιά ο Ανταγωνισμός με πολλές προσφορές.