Χαμηλότερες κατά 3% οι τιμές του καλαθιού των Χριστουγέννων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2024, εξετάζοντας τις τιμές των προϊόντων που το 2024 εντάσσονται στο «καλάθι των Χριστουγέννων» όπως αυτό ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Τα στοιχεία βασίζονται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ. Η έρευνα αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι των Χριστουγέννων το αρνί, το κατσίκι, χοιρινό και η γαλοπούλα, καθώς και το τσουρέκι, η βασιλόπιτα και η σοκολάτα. Σημειώνεται ότι όπως προκύπτει από την μελέτη, κάθε αλυσίδα σουπερμάρκετ εντάσσει στο καλάθι τόσο διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων, όσο και διαφορετικό αριθμό κωδικών. Τα στοιχεία που ακολουθούν παρουσιάσουν τον μέσο όρο των τιμών για το 2023 και 2024.

Πίνακας 1: Τιμές προϊόντων καλαθιού των Χριστουγέννων 2023 vs 2024 σε ευρώ

2023 2024 Μεταβολή
Σοκολάτα 2×100 1.93 2.15 11.0%
Τσουρέκι 450 γρ 2.38 2.24 -5.9%
Βασιλόπιτα 1 κιλό 6.97 6.99 0.3%
Αρνί 1 κιλό 10.58 10.16 -3.9%
Κατσίκι 1 κιλό 11.38 11.13 -2.2%
Χοιρινό 1 κιλό 6.53 6.16 -5.6%
Γαλοπούλα 1 κιλό 5.13 4.72 -7.9%
Σύνολο καλαθιού Χριστουγέννων 44.90 43.55 -3.0%

Όπως φαίνεται στον πίνακα 1, το καλάθι το 2024 είναι κατά μέσο όρο μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2023, από 44,90 € σε 43,55€. Μειωμένες τιμές καταγράφονται σε Γαλοπούλα -7,9%, Τσουρέκι -5,9% Χοιρινό -5,6%, Αρνί -3,9% και κατσίκι -2,2%, ενώ αύξηση καταγράφεται στη σοκολάτα κατά 11% λόγω των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές του κακάο.

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Μελέτη του ΙΕΛΚΑ για τις τιμές στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι 2011‏

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των τυπικών προϊόντων του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2011.
Read More

Η κρίση του κορωνοϊού αλλάζει ή επαναφέρει τις συνήθειες των καταναλωτών

1 στους 2 καταναλωτές θα διατηρήσει τις συνήθειες υγιεινής και ασφάλειας και μετά το 2021 | • 1 στους 3 καταναλωτές θα επισκεφθεί άμεσα εστιατόριο-ταβέρνα και 2 στους 3 κατάστημα ρούχων-παπουτσιών | Υψηλά τα ποσοστά των καταναλωτών με την διάθεση για αύξηση των δαπανών με το άνοιγμα της αγοράς
Read More

7 στα 10 στελέχη πιστεύουν ότι ο Covid-19 θα επηρεάζει την αγορά/οικονομία και το 2022

5% η εκτιμώμενη αύξηση του λειτουργικού κόστους λόγω COVID-19 για το λιανεμπόριο τροφίμων | 160 εκατ. ευρώ το αναμενόμενο επιπλέον κόστος το 2021 στα σουπερμάρκετ για τη διαχείριση της πανδημίας