Χαμηλότερες κατά 3% οι τιμές του καλαθιού των Χριστουγέννων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2024, εξετάζοντας τις τιμές των προϊόντων που το 2024 εντάσσονται στο «καλάθι των Χριστουγέννων» όπως αυτό ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Τα στοιχεία βασίζονται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ. Η έρευνα αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι των Χριστουγέννων το αρνί, το κατσίκι, χοιρινό και η γαλοπούλα, καθώς και το τσουρέκι, η βασιλόπιτα και η σοκολάτα. Σημειώνεται ότι όπως προκύπτει από την μελέτη, κάθε αλυσίδα σουπερμάρκετ εντάσσει στο καλάθι τόσο διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων, όσο και διαφορετικό αριθμό κωδικών. Τα στοιχεία που ακολουθούν παρουσιάσουν τον μέσο όρο των τιμών για το 2023 και 2024.

Πίνακας 1: Τιμές προϊόντων καλαθιού των Χριστουγέννων 2023 vs 2024 σε ευρώ

2023 2024 Μεταβολή
Σοκολάτα 2×100 1.93 2.15 11.0%
Τσουρέκι 450 γρ 2.38 2.24 -5.9%
Βασιλόπιτα 1 κιλό 6.97 6.99 0.3%
Αρνί 1 κιλό 10.58 10.16 -3.9%
Κατσίκι 1 κιλό 11.38 11.13 -2.2%
Χοιρινό 1 κιλό 6.53 6.16 -5.6%
Γαλοπούλα 1 κιλό 5.13 4.72 -7.9%
Σύνολο καλαθιού Χριστουγέννων 44.90 43.55 -3.0%

Όπως φαίνεται στον πίνακα 1, το καλάθι το 2024 είναι κατά μέσο όρο μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2023, από 44,90 € σε 43,55€. Μειωμένες τιμές καταγράφονται σε Γαλοπούλα -7,9%, Τσουρέκι -5,9% Χοιρινό -5,6%, Αρνί -3,9% και κατσίκι -2,2%, ενώ αύξηση καταγράφεται στη σοκολάτα κατά 11% λόγω των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές του κακάο.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Στην ίδια περίπου μέση τιμή με πέρυσι το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ το 2018

Υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12%
Read More

Mελέτη ΙΕΛΚΑ για τις βέλτιστες πρακτικές στο λιανεμπόριο‏

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ολοκλήρωσε πρόσφατα την ετήσια έκδοση του (μελέτη) για τις βέλτιστες πρακτικές στο Οργανωμένο Λιανεμπόριο Τροφίμων το 2012.
Read More

Ιδιαίτερα κινητικός ο Έλληνας καταναλωτής επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, ο καταναλωτής πραγματοποιεί πολλές και συχνές επισκέψεις για αγορά τροφιμων σε διαφορετικά σημεία πώλησης με τα σουπερμάρκετ υπερτερούν στο συνολικό καλάθι αγορών και στην εμπιστοσύνη από πλευράς καταναλωτών