Βελτιωμένος ο δείκτης οικονομικού κλίματος λιανεμπορίου τροφίμων

Έρευνα τάσεων στελεχών λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών):
• Βελτιωμένος ο δείκτης οικονομικού κλίματος λιανεμπορίου τροφίμων
• Προσδοκίες για αύξηση των πωλήσεων το 2025 και του όγκου πωλήσεων
• Περίπου το ίδιο οικονομικό αποτέλεσμα το 2025 με το 2024 εκτιμούν η πλειοψηφία των επιχειρήσεων
• 2 στις 3 επιχειρήσεις αναμένουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2025

Η εξαμηνιαία κυλιόμενη Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις. Η έρευνα διεξήχθη τον Ιούνιο 2025 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 130 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.
Τα αποτελέσματα καταγράφουν τις προσδοκίες από τα στελέχη του κλάδου για το Β’ εξάμηνο 2025 οι οποίες συνοψίζονται σε:
• Αύξηση της αξίας των πωλήσεων το Β’ 6μηνο του 2025 (+1,7%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024.
• Αύξηση του όγκου πωλήσεων το Β’ εξάμηνο του 2025 (+0,5%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024.
• Αύξηση του επίπεδου του οικονομικού κλίματος.
Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου (βλ. σχήμα 1), καταγράφεται πλειοψηφικό ποσοστό ερωτηθέντων 65% οι οποίοι θεωρούν ότι η αξία των πωλήσεων του κλάδου θα αυξηθεί το επόμενο εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό 12% οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσει μείωση. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 1,7% στις πωλήσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2024. Επίσης, τα στελέχη εκτιμούν αύξηση του όγκου πωλήσεων (+0,5%) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2022-25 αντιστρέφεται στην παρούσα μέτρηση. Συγκεκριμένα, στα μέσα του 2025 το 27% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και η μειοψηφία σε ποσοστό 21% ότι χειροτέρεψε (σχήμα 2).
Το οικονομικό κλίμα (σχήμα 3) παρουσιάζει αυξητική τάση, η οποία οφείλεται στο συνδυασμό των εκτιμήσεων των στελεχών (πωλήσεις, τιμές, οικονομικές συνθήκες). Συγκεκριμένα ο συνδυασμός των αυξημένων πωλήσεων και οικονομικού περιβάλλοντος οδηγεί σε αυτό το αποτέλεσμα. Ο δείκτης καταγράφεται στο 0,45, αυξημένος σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση και θετικός.

Μεταξύ των θεμάτων που εξετάστηκαν, είναι η εκτίμηση της παρούσας οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων. Όπως καταγράφεται στο σχήμα 4, οι επιχειρήσεις περιμένουν περίπου το ίδιο οικονομικό αποτέλεσμα με το 2024, το 28% χειρότερο, το 29% και το 32% το ίδιο. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις του δείγματος, είτε δεν έχουν ακόμα σαφή εικόνα, είτε δεν αναμένουν μεταβολή. Πρακτικά 2 στις 3 επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2025, ενώ λίγο περισσότερες από 1 στις 12 αναμένει ζημιές.
Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα των απόψεων των στελεχών απεικονίζουν ένα ευοίωνο αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων (βιομηχανία και λιανεμπόριο) με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης να αναμένονται για το εγγύς μέλλον, τουλάχιστον για το τρέχων έτος 2025.

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Μείωση των προμηθειών των πιστωτικών καρτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση προτείνεται στο Ευρωκοινοβούλιο

Η Επιτροπή δήλωσε ότι ο στόχος των προτάσεων της είναι να μειωθεί το κόστος για τους καταναλωτές που συνδέονται με τη διενέργεια πληρωμών και να συμβάλουν στην προαγωγή του διασυνοριακού εμπορίου.
Read More

Προσδιοριστικοί παράγοντες της τελικής τιμής πώλησης των προϊόντων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων

H δομή τιμής στο σημείο πώλησης για τα προϊόντα του λιανεμπορίου τροφίμων έχει διαφοροποιηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια και έχει ενδιαφέρον να αξιολογηθεί σε ποιους παράγοντες οφείλεται η τελική διαμόρφωση της.
Read More

Πάνω από 20% το όφελος του καταναλωτή από έξυπνες αγορές και επιλογή προσφορών και εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ τα Χριστούγεννα 2015

Χαρακτηριστικό είναι ότι βρέθηκε τουλάχιστον 1 προσφορά/έκπτωση/προωθητική ενέργεια σε κάθε μία από τις 21 κατηγορίες που εξετάζονται να υπάρχει σε τουλάχιστον μία, αλλά συνήθως σε περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ
Read More

Η εκτιμώμενη επίδραση για τους Έλληνες καταναλωτές με την πιθανή εφαρμογή νέων συντελεστών ΦΠΑ στα είδη παντοπωλείου (τρόφιμα)

Σύμφωνα με υπολογισμούς, η ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ από 23% σε 24% εκτιμάται ότι θα προκαλέσει συνολική ετήσια επιβάρυνση για το σύνολο των νοικοκυριών για τα είδη παντοπωλείου είναι 103 εκατ. € ενώ η αναμενόμενη συνολική ετήσια επιβάρυνση ανά νοικοκυριό για τα τρόφιμα είναι 25€ ανά νοικοκυριό