Τιμητική βράβευση της πρωτοβουλίας «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο»

Τιμητική βράβευση της πρωτοβουλίας «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο» από μεγάλες λιανεμπορικές εταιρίες για τη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας

Συμμετείχαν 8 λιανεμπορικές εταιρίες, 2.000 καταστήματα, 1.500 εθελοντές, 500.000 φυλλάδια και ενημερώθηκαν εκατομμύρια Έλληνες καταναλωτές

Με εφαλτήριο το πρόβλημα της πλαστικής σακούλας το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2017 την πρωτοβουλία «Νοιαζόμαστε σήμερα – Ζούμε καλύτερα αύριο» με την υποστήριξη μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου, η οποία την Τετάρτη 11/7/2018 έλαβε τιμητική βράβευση στην 7η τελετή των Σελφ Σέρβις Excellence Awards από τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου κ. Αυλωνίτη. Συγκεκριμένα για τη συμβολή τους βραβεύτηκαν το ΙΕΛΚΑ και οι εταιρείες ΑΒ Βασιλόπουλος, Γαλαξίας, Θανόπουλος, Μασούτης, MyMarket, Praktiker, Σκλαβενίτης, Χαλκιαδάκης και Ste.Ma. Consulting.

20180712202908-82b23437-me

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία κατάφερε μέσα σε ένα χρόνο να παράξει ιδιαίτερα σημαντικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και την ελληνική κοινωνία και να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επικοινωνιακές δράσεις στο χώρο του λιανεμπορίου πανελληνίως και μία από τις μεγαλύτερες εθελοντικές κινήσεις για το 2018. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο»:

  • Πραγματοποιήθηκε επικοινωνιακή καμπάνια με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού στο πρόβλημα της πλαστικής σακούλας και την ενημέρωση του για την αλλαγή στη νομοθεσία η οποία περιελάμβανε:
    • Ανάρτηση ειδικών αφισών σε πάνω από 2.000 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα
    • Χρήση ειδικού infographic το οποίο δημοσιεύθηκε ως καταχώρηση σε πάνω από 500.000 φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ
    • Δημιουργία ειδικού φυλλαδίου με 23 συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις για τη νέα νομοθεσία το οποίο ακόμα διανέμεται στα καταστήματα λιανεμπορίου σε πάνω από 500.000 αντίτυπα.
    • Αξιοποίηση των social media με δημοσίευση ειδικών εικόνων, infographic, video κλπ με μεγάλη απήχηση
    • Ως συνέχεια της επιτυχίας των δράσεων για τη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας τα επόμενα βήματα της προσπάθειας στόχευαν αφενός στην έντονη ενεργοποίηση των επιχειρήσεων, του κοινού, της κοινωνίας και της πολιτείας, αφετέρου στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης της ζημιάς που έχει γίνει ήδη στο περιβάλλον από απορρίμματα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο διοργανώθηκαν με τη βοήθεια του Δικτύου Μεσόγειος SOS και του WWF Hellas, την υποστήριξη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, καθώς και με τη χορηγία υλικών από την Sanitas για πρώτη φορά κοινοί καθαρισμοί ακτών από τις 8 αλυσίδες λιανεμπορίου σε όλη την Ελλάδα. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο των καθαρισμών:
      • Καθαρίστηκαν 4 ακτές σε διαφορετικές ακτές της Ελλάδας: Λευκαντί Χαλκίδας, Αλυκές Βόλου, Άγιος Σπυρίδωνας Μαρκόπουλο Πόρτο Ράφτη, Αμμουδάρα Ηρακλείου
      • Συνολικά καθαρίστηκαν πάνω από 4 χιλιόμετρα ακτογραμμής
      • Συμμετείχαν 1.500 εθελοντές από τις συμμετέχουσες αλυσίδες, καθώς και εθελοντές από τις τοπικές κοινότητες, αριθμός που ανεβάζει τη δράση στις πρώτες θέσεις εθελοντικών δράσεων με βάση τον αριθμό συμμετεχόντων
      • Συλλέχθηκαν συνολικά περίπου 100 σάκοι απορριμμάτων, ανακυκλώσιμων και μη, αφήνοντας τις ακτές σε πολύ καλύτερη κατάσταση σε σχέση με πριν.

Οι καθαρισμοί υποστηρίχτηκαν από την τοπική αυτοδιοίκηση (τον Δήμο Βόλου, τον Δήμο Χαλκιδέων, τον Δήμο Μαρκοπούλου και τον Δήμο Ηρακλείου).

Οι δράσεις αυτές πρόκειται να συνεχιστούν καθώς τα μεγέθη του προβλήματος της ρύπανσης των θαλασσών είναι ανησυχητικά. Ενδεικτικά για την σημασία του προβλήματος με βάση διεθνείς έρευνες:

  • Έως το 2050 θα υπάρχουν πιο πολλά πλαστικά στη θάλασσα παρά ψάρια
  • Μόλις το 1% από τις πλαστικές σακούλες ανακυκλώνεται (Life Debag)
  • 1 στα 2 απορρίμματα στον βυθό της θάλασσας στην Ελλάδα είναι πλαστικές σακούλες (Life Debag)
  • 90% είναι το ποσοστό που πρέπει να μειωθούν οι πλαστικές σακούλες έως το 2020 σύμφωνα με την ΕΕ (ΕΕ)
Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Στην ίδια περίπου μέση τιμή με πέρυσι το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ το 2018

Υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12%
Read More

Μαζική συμμετοχή στο 3ο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ για 300 στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου αναλύθηκαν οι προτεραιότητες για το 2017: Συγκεκριμένα: Ενίσχυση πωλήσεων, κόστος λειτουργίας/παραγωγικότητα, δίκτυα διανομών/πελατοκεντρικότητα και εξυπηρέτηση, καινοτομία/νέες τεχνολογίες, συγχωνεύσεις και οργανωτική αναβάθμιση
Read More

Σταθεροποιητική η τάση για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ το Α’ εξάμηνο του 2014.

Στο επίπεδο του Α’ εξαμήνου του 2013 οι πωλήσεις των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων το Α' εξάμηνο του 2014. Μείωση των πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων κατά 5% το 2013 σε σχέση με το 2012, αλλά με οργανωτική/λειτουργική αναβάθμιση των σουπερμάρκετ.
Read More

Πτώση έως και στα 5,30€ η τιμή του Αρνιού το Πάσχα 2017 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω ανταγωνισμού

Σημαντικό όφελος 20% για τον καταναλωτή από προσφορές και εκπτωτικές ενέργειες στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα 2017 ενώ το εύρος των τιμών και προϊόντων που έχει να επιλέξει ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα μεγάλο