Αύξηση του μεριδίου των ελληνικών προϊόντων στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ με θετική επίδραση στο ΑΕΠ

Η παρούσα μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας για την εξέλιξη του ποσοστού πωλήσεων των ελληνικών προϊόντων στο σύνολο των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων την τελευταία τριετία. Στο πλαίσιο της μελέτης ελληνικά προϊόντα νοούνται αυτά που δεν εισάγονται έτοιμα προς πώληση από το εξωτερικό ή εναλλακτικά όσα λαμβάνουν ελληνικό Bar Code. Η έρευνα βασίζεται σε συνεντεύξεις με στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς και ποσοτική ανάλυση ερωτηματολογίων, στοιχείων ισολογισμών και πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης προκύπτει ότι την τελευταία τριετία το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων, όπως ορίζονται παραπάνω, στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ έχει αυξηθεί κατά περίπου 5%, από 55-56% σε 60-61%.

04-12-2013_sx1

Από τις 18 κατηγορίες που εξετάστηκαν οι 14 παρουσιάζουν αύξηση της ελληνικότητας (βλ. σχήμα 1) με σημαντικές αυξήσεις στις υποκατηγορίες: αναψυκτικά και χυμοί, γαλακτοκομικά, γλυκά και σνακ, είδη προσωπικής υγιεινής, οινοπνευματώδη ποτά, οπωροκηπευτικά, καθαριστικά οικίας και κατεψυγμένα τρόφιμα. Σε αυτή την εξέλιξη σημαντικό ρόλο έχει και η αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η πλειοψηφία των οποίων παράγεται στην Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή επηρεάζει αναπόφευκτα και την Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία που προσφέρει ο κλάδος στην Εθνική Οικονομία και στη σύνθεση του ΑΕΠ. Συγκεκριμένα, από την σχετική μακροοικονομική ανάλυση προκύπτει ότι η αύξηση της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας του κλάδου λόγω αυτής της αλλαγής στη σύνθεση των πωλήσεων εκτιμάται σε 225 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 1,95%. Σημειώνεται ότι η συνολική συμβολή του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων στην εθνική οικονομία εκτιμάται για το 2012 σε 11,7 δις Ευρώ.

04-12-2013_sx2

Τα στοιχεία της πανελλήνιας έρευνας καταναλωτών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, επιβεβαιώνουν τα παραπάνω αποτελέσματα, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές, είναι αρκετά εθνοκεντρικοί την περίοδο της οικονομικής ύφεσης. Χαρακτηριστικά, στην ερώτηση για το αν επιλέγουν  περισσότερα ελληνικά προϊόντα προκειμένου να στηρίξουν την ελληνική οικονομία (σχήμα 2), το 77% των καταναλωτών απαντά θετικά, με μόλις το 10% να απαντά αρνητικά.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα Ελληνικά Σουπερμάρκετ

Καταγράφεται άνοιγμα της ψαλίδας (υπέρ των Ελλήνων καταναλωτών) σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία λόγω έντασης προσφορών και εκπτώσεων. Παραμένει σημαντικός ο ρόλος του αυξημένου ΦΠΑ.
Read More

9 στους 10 καταναλωτές ωφελούνται από προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ και κατά μέσο όρο εξοικονομούν 11% της δαπάνης τους

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ η συνολική αξία των ενεργειών αυτών αντιστοιχεί σε όφελος πάνω από 300 € ετησίως ανά νοικοκυριό. 8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν ενεργά τις ευκαιρίες μέσα από έξυπνες αγορές.