Στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG: Σταθεροποίηση των πωλήσεων το 2021

Στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG:

  • Σταθεροποίηση των πωλήσεων το 2021, η εκτίμηση των στελεχών του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG
  • Παραμένει χαμηλά ο δείκτης οικονομικού κλίματος
  • 7 στα 10 στελέχη πιστεύουν ότι ο Covid-19 θα επηρεάζει την αγορά/οικονομία και το 2022

Η κυλιόμενη Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 12 έως 23 Φεβρουαρίου 2021 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 180 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.

Σχήμα 1: Διαχρονικές προσδοκίες για την εξέλιξη των πωλήσεων (2016-2021)

02-03-2020_sx1

Τα αποτελέσματα καταγράφουν την αξιολόγηση των εξελίξεων από τα στελέχη του κλάδου για το Β’ εξάμηνο 2020 οι οποίες συνοψίζονται σε:

  • Σταθερές πωλήσεις το Α’ 6μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021, αλλά και συνολικά το 2020 με μικρές διακυμάνσεις.
  • Σταθεροποίηση σε χαμηλό επίπεδο του οικονομικού κλίματος
  • Μείωση της επίδρασης της πανδημίας του COVID-19 στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, αλλά αύξηση του χρόνου για τον οποίο θα επηρεάζεται η αγορά.

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου (βλ. σχήμα 1), καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 40% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχων εξάμηνο, αλλά και μεγάλο ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 43%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουάριος 2021-Ιούνιος 2021 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους 2020 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,1% μεσοσταθμικά. Η μείωση στο Α’ έξαμηνο αποδίδεται κυρίως στη σύγκριση με την περίοδο του 2020 με τις αγορές «πανικού» των πρώτων ημερών εμφάνισης της πανδημίας. Σημειώνεται ότι τα στελέχη που προέρχονται από την πλευρά του λιανεμπορίου είναι πιο αισιόδοξα σε σχέση με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις συγκριτικά με τα στελέχη που προέρχονται από τη βιομηχανία.

Σχήμα 2: Διαχρονική αξιολόγηση οικονομικής κατάστασης της χώρας (2017-2021)

02-03-2020_sx2

Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2020 σταθεροποιείται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο 2020 μόλις το 3% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 90% ότι χειροτέρεψε (σχήμα 2). Αντίστοιχα ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις αρχές του 2017.

Σχήμα 3: Διαχρονική εξέλιξη δεικτών οικονομικού κλίματος (2017-2019)

02-03-2020_sx3

Το οικονομικό κλίμα (σχήμα 3) παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα, η οποία οφείλεται κυρίως στις εκτιμήσεις των στελεχών για τις οικονομικές συνθήκες. Ο δείκτης καταγράφεται στο -0,18, αυξημένος λίγο σε σχέση με τον Οκτώβριο, υψηλότερος σε σχέση με τις χαμηλότερες επιδόσεις, αλλά με αρνητικό πρόσημο στον δείκτη, το οποίο είχε να καταγραφεί από ον Ιούλιο του 2017.

Αυτό εξηγείται και από τις εκτιμήσεις των στελεχών του κλάδου για τη διάρκεια της κρίσης, όπως φαίνεται στο σχήμα 4. Το 85% πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVIC-19 θα διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του 2021, ενώ το 97% πιστεύει ότι η αγορά και η οικονομία θα επηρεάζονται από την έκτακτη κατάσταση έως το τέλος του 2021 ή και περισσότερο και το 70% τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2022.

Σχήμα 4: Εκτίμηση διάρκειας κρίσης COVID-19

02-03-2020_sx4

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

100 εκατ. ευρώ περίπου το κόστος διαχείρισης της πανδημίας μέχρι τώρα για τα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

Αύξηση κατά 6,5% στις συνολικές δαπάνες από τις επιχειρήσεις του κλάδου για να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στον καταναλωτή λόγω της πανδημίας. Πρακτικά δηλαδή αυτό το νέο κόστος υπερβαίνει την καθαρή κερδοφορία του κλάδου, ακόμα και στα πιο αισιόδοξα σενάρια για την πορεία της.
Read More

Μείωση -5% σε σχέση με το 2017 παρουσιάζουν οι τιμές του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 55,74€ παρουσιάζει μείωση της τάξης του 5% σε σχέση με το 2017 με 58,53€ υπό την επίδραση τριών κυρίως προϊοντικών ομάδων, των οπωροκηπευτικών, των προϊόντων σε προσφορά και των προϊόντων με αύξηση στη φορολογία την προηγούμενη 3ετία.
Read More

e-Grocery: 2 στους 3 αγοραστές e-supermarket υιοθέτησε τις ηλεκτρονικές αγορές την περίοδο του lockdown

146 ευρώ η μέση μηνιαία δαπάνη των αγοραστών e-supermarket – 35% της συνολικής δαπάνης τους | 1 στους 2 αγοραστές e-supermarket αγοράζει τουλάχιστον 1 φορά τον μήνα ή συχνότερα τρόφιμα μέσω διαδικτύου