Παραμένουν 2% χαμηλότερες οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ και το δεύτερο δίμηνο του 2013

Παραμένουν 2% χαμηλότερες οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ και το δεύτερο δίμηνο του 2013 σε σχέση με το δεύτερο δίμηνο του 2012

Η παρούσα μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)  παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το 2013. Βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας).

20-05-2013_sx1

 

Το σχήμα 1, δείχνει το επίπεδο του γενικού δείκτη τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) το δεύτερο δίμηνο του 2012 και το δεύτερο δίμηνο του 2013 που προκύπτει από τις τιμές 901 κωδικών προϊόντων στα μεγάλα σουπερμάρκετ όλης της Ελλάδας (τρόφιμα και είδη παντοπωλείου). Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, συνολικά κατά μέσο όρο οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 2,01% το 2013 σε σχέση με το 2012. Οι επιμέρους δείκτες τιμών επίσης εμφανίζουν σημαντική αποκλιμάκωση. Παρόμοια μείωση παρατηρήθηκε και το Α’ δίμηνο του 2013 (2,06%) δείχνοντας, ότι πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται το 2013 περίπου 2% χαμηλότερα από το 2012. Σημειώνεται ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, όπου απεικονίζεται η μηνιαία εξέλιξη του Δείκτη τιμών, η αποκλιμάκωση των τιμών έκανε την εμφάνιση την άνοιξη του 2012 και συνεχίστηκε όλο το έτος και δείχνει πλέον να σταθεροποιεί τις τιμές σε επίπεδα του 2009. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ (από τον Μάρτιο του 2010 έως τον Σεπτέμβριο του 2011). Σε αυτή την περίπτωση ο δείκτης τιμών παρουσιάζει μείωση την τριετία 2010-2012 κατά σχεδόν 4,5%, ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αν ληφθεί υπόψη η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στις τιμές της ενέργειας (καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια).

20-05-2013_sx2

 

Όπως φαίνεται στον πίνακα 1, σχεδόν όλες οι κατηγορίες που εξετάζονται παρουσιάζουν μείωση το Α’ τετράμηνο του 2013 σε σχέση με το Α΄τετράμηνο του 2012, με μεγαλύτερη αυτή στα φρούτα και λαχανικά (κυρίως στα λαχανικά) και στο κρέας, η οποία και εξηγείται και από τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές του φετινού Πάσχα. Συνολικά, οι μειώσεις που παρατηρούνται είναι αποτέλεσμα της προσαρμογής της αγοράς (προμηθευτών και αλυσίδων σουπερμάρκετ) στις συνθήκες τις κρίσης, την ένταση του ανταγωνισμού και στη σχετική σταθεροποίηση των διεθνών τιμών των πρώτων υλών.

20-05-2013_sx3

Ο Γενικός Δείκτης Οργανωμένου Λιανεμπορίου του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), προκύπτει από την ανάλυση των 931 κωδικών για τους οποίους υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμα στοιχεία όλο το έτος, από τους περίπου 1.500 που είναι συνολικά διαθέσιμοι. Η δειγματοληψία περιλαμβάνει πάνω από 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts
Read More

Συνεχής μείωση της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, αλλά και αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων από τα Σουπερμάρκετ

Η πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 2.400 ατόμων από όλη τη χώρα, αναδεικνύει τις σημαντικές και βαθιές αλλαγές από τις οποίες διέρχεται ο Έλληνας καταναλωτής καταγράφοντας τις αντιλήψεις του σε σημαντικά θέματα, γύρω από τις αγορές στα σουπερμάρκετ.
Read More

Αύξηση του μεριδίου των ελληνικών προϊόντων στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ με θετική επίδραση στο ΑΕΠ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα προκύπτει ότι την τελευταία τριετία το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ έχει αυξηθεί κατά περίπου 5%, από 55-56% σε 60-61%. Από τη σχετική μακροοικονομική ανάλυση προκύπτει ότι η αύξηση της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας του κλάδου λόγω αυτής της αλλαγής εκτιμάται σε 225 εκατ. ευρώ.
Read More

Βράβευση του ΙΕΛΚΑ για την καινοτόμα τεχνική Έρευνας Αγοράς με βάση τα Social Media

Στην εκδήλωση τελετής απονομής των βραβείων Social Media Awards 2013 απονεμήθηκε στο ΙΕΛΚΑ και τη Sleed το πρώτο (χρυσό) βραβείο “Best Use of Social Media Research” (Καινοτομικές Μέθοδοι Έρευνας Αγοράς με την Χρήση των Social Media στον κλάδο των super market) για το 2012.